    From: "Ajgor" <n...@...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wspomnienia z lat '80 i początku lat '90
    Date: Fri, 1 Apr 2011 15:22:48 +0200

    Użytkownik "Wojciech Bancer" napisał w wiadomości

    > Zmienia, bo górnicze [...] są dodatkowo finansowane
    > przez państwo.

    Taaa. Kłamstwo wymyslone przez Henrykę Bochniarz na potrzeby kampanii
    prezydenckiej wiele lat temu,
    a później podtrzymywane przez pożal się boże ekonomistów po polskich
    studiach się tak
    utrwaliło w umysłach Polaków, że teraz nawet nie potrafią pomyśleć, że to
    kłamstwo.
    Prawda jest taka, że państwo do górniczych emerytur nie dopłaca ani
    złotówki. A wręcz przeciwnie. Kiedyś sobie policzyłem,
    ile państwo dostało kasy z mojej kieszeni przesz 28 lat pracy. I wyszło mi,
    że musiał bym być około 50 lat na emeryturze, żeby to odzyskać.
    Żaden górnik tyle na emeryturze nie żyje. Ba.. Zadko który żyje dłuzej, niż
    10 lat. Górnicy dla państwa to jest złoty interes.
    No ale pewnie. Jak by zabrać górnicze emerytury (co właściwie już się
    stało), to złoty interes zmienił by się w platynowy wysadzany brylantami.
    Wszyscy krzyczą, że "górnicy bardzo dużo zarabiają". Tak to prawda. Ale
    jakoś nikomu nie przyjdzie do głowy, że skoro "bardzo dużo zarabiają",
    to też bardzo dużo płacą do skarbu państwa, czy ZUS-u.