  • 1. Data: 2004-11-30 11:33:37
    Temat: Współwłasność samochodu - wiem, że było ;)
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    No właśnie - było wiele razy, ale nie umiem w archiwum znaleźć jakiejś
    kompleksowej odpowiedzi. ;)

    Mam sprowadzony samochód, kupiony wyłącznie przeze mnie, z opłaconą
    akcyzą. Chętnie bym podarował trochę udziałów ojcu w związku ze zniżkami
    na OC. I teraz:

    - jak to zrobić? Umowa darowizny na papierze, z tym i innymi papierami
    do WK i tam rejestracja na dwie osoby?

    - czy to musi być jakiś określony procent współwłasności, żeby
    ubezpieczyciel ubezpieczył auto na tatę?

    - co zrobić, żeby po wypadku tata nie tracił zniżek na inne auta?

    Pozdrawiam,
    --
    Samotnik

  • 2. Data: 2004-11-30 11:49:10
    Temat: Re: Współwłasność samochodu - wiem, że było ;)
    Od: Marek mszyma Szymański <n...@g...pl>

    Witam,

    Użytkownik "Samotnik" <...org> napisał
    > - jak to zrobić? Umowa darowizny na papierze, z tym i innymi papierami
    > do WK i tam rejestracja na dwie osoby?
    Umowa darowizny np. ćwiartki zamochodu na Tatę,
    Skarbówka - zgadnij po co?
    Wydział komunikacji;
    Ubezpieczyciel - zgłasza Ojciec.
    > - czy to musi być jakiś określony procent współwłasności, żeby
    > ubezpieczyciel ubezpieczył auto na tatę?
    dowolny - ale przyczepić się do np. 1% mogą chcieć.
    > - co zrobić, żeby po wypadku tata nie tracił zniżek na inne auta?
    A tu już są dwa warianty:

    1. Uczciwy - Tata straci zniżki po Twojej kolizji - chyba to rozumiesz??

    2. NIEUCZCIWY - Ubazpieczacie się w innym towarzystwie niż reszta aut Taty
    posiłkując się odpowiednim pisemkiem o zniżkach.
    Po ew. (nie życzę) Twojej kolizji - nie informujecie
    Tatowego Ubezpieczyciela o fakcie utraty części zniżek.
    Jeśli istnieje (w rzeczywistości - nie na papierze)
    wymiana informacji między ubezpieczalniami - to to nie przejdzie.
    --
    Pozdrawiam,
    Marek mszyma Szymański, Gdynia

  • 3. Data: 2004-11-30 11:58:11
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    <n...@g...pl> napisal(a):
    > Umowa darowizny np. ćwiartki zamochodu na Tatę,
    > Skarbówka - zgadnij po co?

    O, to jest PCC od darowizny?
    --
    Samotnik

  • 4. Data: 2004-11-30 12:04:01
    Od: Marek mszyma Szymański <n...@g...pl>

    Witam,

    Użytkownik "Samotnik" <...eu.org> napisał

    > O, to jest PCC od darowizny?
    "Panie Mecenasie - Czy należy płacić podatki?"
    Tak - również od darowizny.
    Możliwe (zależnie od wartości darowizny),
    że do zapłaty będzie 0 zł -
    - ale bez ich pieczątki WK nie dopisze Ojca.