    From: Marcin Debowski <a...@n...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wspolnota mieszkaniowa - prawo glosu gdy nie ma kontraktu
    Date: Mon, 17 Mar 2003 14:09:42 +0800

    In article <3...@m...in.tarnow.pl>, maup wrote:
    > No nie, to jest jasne ale dotąd żyłem ze świadomością, że jeżeli jakaś
    > czynność jest z prawem sprzeczna, notariusz nie może jej potwierdzać.

    No chyba ze tego prawa nie zna lub udaje ze nie zna - wracamy wiec do
    kwestii etyki zawodowej i kwalifikacji.

    > jest d*** nie właściciel. Z drugiej natomiast strony jak traktować
    > członka wspólnoty, który wybecelował pieniądze, mieszka,. użytkuje
    > lokal, płaci czynsz, powinien współdecydować o SWOJEJ nieruchomości a tu
    > ekskremencik, bo miał pecha i kupił mieszkanie od niedouczonych
    > oszołomów, którym się wydawało, że jak mają czterech pracowników i
    > łopatę w leasingu to już mogą zostać "dyweloprami" (i zostali, co gorsze)

    Ale na tej podstawie nie mozna rozszerzyc znaczenia pojecia wlasciciel. To
    o czym piszesz to jest moralne postrzeganie wlasnosci a nie prawne. Po to
    wymyslono pojecie przeniesienia prawa wlasnosci aby nie bylo watpliwosci
    kto gdzie i jak wlascicielem sie staje.

    > No - mi cały czas chodzi o to, czy nie dałoby znaleźć sposobu na
    > obronienie tezy, że NIE jest to do końca sprzeczna z UWL praktyka.

    No MZ jest sprzeczna, ale skoro jest was pare osob i chcecie miec
    pewnosc to MZ powinniscie odwiedzic jakiegos radce albo podobnego
    osobnika a nie dyskutowac na newsach z chemikiem :)

    --
    Marcin