    From: maup <k...@m...in.tarnow.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wspolnota mieszkaniowa - prawo glosu gdy nie ma kontraktu
    Date: Fri, 14 Mar 2003 17:13:10 +0100

    Marcin Debowski wrote:
    > A jest to ewidentnie wina dewelopera, tj. dopuścił się zaniedbań czy też w
    > grę wchodzą jeszcze jakieś inne strony (tj firmy, urzędy etc)?
    Z jednej strony ewidentne błędy (zaniedbania i głupota) developera, z
    drugiej strony nasze działania, przewlekające się negocjacje np. z
    notariuszami, wadliwa konstrukcja pierwszych kontraktów (sztuczny
    podział gruntów przynależnych do nieruchomości - część pod budynkiem
    została podzielona proporcjonalnie do udziałów w lokalach, natomiast
    droga dojazdowa i parking "wszystkim po równo". Jak się zwróciliśmy do
    działu ksiąg wieczystych o opinię w kwestii zgodności kontraktów z
    prawem to odpowiedzi nie mamy juz ponad rok, ale za to żaden notariusz
    nie chce się chwycic sprawy ;> i tak to się ciągnie. Na szczęście
    podział się wyprostowało więc kontrakty powoli ruszają.

    > Nie wiem jaką macie umowę z notariuszem.
    Żadnej. Został zaproszony na zebranie związane ze zmianą sposobu zarządu
    (UWL).

    > Fakt potwierdzenie czegoś przez
    > notariusza nie czyni z tego obowiązującego prawa.
    No nie, to jest jasne ale dotąd żyłem ze świadomością, że jeżeli jakaś
    czynność jest z prawem sprzeczna, notariusz nie może jej potwierdzać.

    > Z tego co widzę Ustawa w kwestiach głosowań operuje wyłącznie pojęciem
    > "właściciel". Gdzie doszukaliście się wątpliwości?
    Właśnie z tego to wynika. Próbowałiśmy na własny użytek tworzyć
    definicję właściciela. Z jednej strony pod względem literalnym, jeżeli
    nie została przeniesiona własność rzeczy w wymagany prawem sposób to
    jest d*** nie właściciel. Z drugiej natomiast strony jak traktować
    członka wspólnoty, który wybecelował pieniądze, mieszka,. użytkuje
    lokal, płaci czynsz, powinien współdecydować o SWOJEJ nieruchomości a tu
    ekskremencik, bo miał pecha i kupił mieszkanie od niedouczonych
    oszołomów, którym się wydawało, że jak mają czterech pracowników i
    łopatę w leasingu to już mogą zostać "dyweloprami" (i zostali, co gorsze)

    > MZ nie. Uchwalenie statutu nie może sankcjonować praktyk sprzecznych z
    > Ustawą.
    No - mi cały czas chodzi o to, czy nie dałoby znaleźć sposobu na
    obronienie tezy, że NIE jest to do końca sprzeczna z UWL praktyka.
    > Równie dobrze większością głosów moglibyście uchwalić kastrację
    > prezesa firmy deweloperskiej :)
    O!!! To się nazywa porada prawna z prawdziwego zdarzenia!!!!
    Faktycznie lepiej dla genus humanum, żeby takie indywidua się nie
    rozmnażały. Przedstawię projekt na najbliższym zebraniu właścicieli -
    tylko nie wiesz przypadkiem, czy potrzebna byłaby większość głosów
    zwykła czy kwalifikowana???? ;))))

    --
    = Piotr M. Kumor === GG 1676929 === ph.+48602796599 =