    From: "TMK" <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wspólnota a mieszkanie - pilne
    Date: Thu, 8 Sep 2005 10:50:05 +0200

    Użytkownik "Monika" <q...@q...com> napisał w wiadomości
    news:Xns96CB62B585FDCmmonniiccaacom@193.42.231.152..
    .
    > Witam,
    >
    > wcześniej pisałam w poście "sprawa spadkowa a mieszkanie" - pokrótce:
    > mieszkamy w mieszkaniu własnościowym, które należało do zmarłego dziadka
    > mojego męża. Nie ma jeszcze przeprowadzonej sprawy spadkowej - wyniku
    > opieszałości ze strony spadkobierców (mojego teścia i jego brata).
    Mieszkanie
    > jest zadłużone. Istnieje Wspólnota Mieszkańców.

    Nie ma przeprowadzonej sprawy spadkowej, ale coś już zostało w tym kierunku
    zrobione? to jest bardzo ważne żeby zacząć potem sprawa może się ciągnąć i
    IMHO to nie ma znaczenia

    > Dziś mąż był u prezesa administracji. Dowiedział się, że Wspólnota żąda
    jak
    > najszybszego spłacenia zadłużenia, ponieważ wszyscy lokatorzy, którzy do
    niej
    > należą, spłacili nasz dług "za nas", a teraz oczekują zwrotu.

    Oczywiście że płacili za Was bo przecież śmieci woda itd są płacone z
    funduszu wspólnoty,ale wasz sąsiad nie dostał pisma że wtym niesiącu płaci
    więcej bo Ty nie zapłaciłaś takie sytucje są przewidziane w zarządzaniu
    wspólnoty

    Nie ma
    > możliwości spłacenia tego na raty, należność ma być wpłacona najpóźniej do
    > poniedziałku.

    A co Ci zrobią jak nie zapłacisz całek kwoty? Nakrzyczą?

    Dla nas to spora kwota, tym bardziej, że żyjemy z jednej
    > pensji. Spłacamy je po trochu, ale Wspólnoty to nie satysfakcjonuje.
    > Prezes ponadto poinformował męża, że Wspolnota wystąpi do sądu i założy
    > sprawę mieszkaniu - jak to ujął. To ma być wniosek o ustalenie, kto jest
    > spadkobiercą i kosztami takiej sprawy mamy być obciążeni. Czy to prawda?

    Wiem, że teoretycznie jest to możliwe, np umiera właściciel i nie ma
    spadkobiercy,ale jak jest to wtedy gdy ktoś tam mieszka To nie wiem sprobuj
    spytac na http://forum.gazeta.pl/forum/71,1.html?f=523 A jeśli nie macie
    żadnych podstaw prawnych do mieszkania to dlaczego macie być tym obciążeni
    To jest koszt wspólnoty lub przyszłego właściciela.

    > Podobno też mieszkanie może być wystawione do licytacji, ponieważ "jest
    > bezpańskie" i "porzucone" z racji tego, że nie została przeprowadzona
    sprawa
    > spadkowa i nikt nie jest w nim zameldowany.

    Wpierw trzeba ustalić ,że nie ma właściciela -nie wiem jak może dają
    ogłoszenie w prasie ze szuka się spadkobierców.....i jak się nikt nie zgłosi
    do określonego terminu. Nie wiem jak z eksmisją masz jakiś papierek umowę z
    dziadkiem,
    chyba powinni kupić lokal zastępczy

    > Co możemy w takiej sytuacji zrobić? Oczywiście postaramy się wpłacić do
    > poniedziałku jakąś kwotę, ale na pewno nie całość, i jeszcze raz
    dobrowolnie
    > zadeklarować Wspónocie chęć dobrowolnej spłaty zadłużenia, ale w kwotach
    > mniejszych. Czy rzeczywiście mają prawo odmówić przyjęcia kwot mniejszych
    > odrzucić deklarację polubownego załatwienia sprawy?

    Teoretycznie prezes może na ciebie nakrzyczeć i powiedzieć,że nie przymie,
    apotem bedzie że nawet częsci nie wpłaciłaś
    Jak mogą technicznie odmówić ? wpłacasz na konto i tytułem częsciowa spłata
    zadłużenia za..... albo coś w tym stylu.
    Jak odeślą to by było mooocno dziwne

    > Proszę o odpowiedź i pozdrawiam,

    Pamiętaj o wszelkich papierkach wszystko pisemnie z kopią i albo żądaj
    potwierdzenia pieczątka podpis data,albo polecony(jak nie chcą przybić
    pieszątki