eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo[Wspolnota Mieszkaniowa] Podniesienie FR ze wzgledu na wynajem › Re: [Wspolnota Mieszkaniowa] Podniesienie FR ze wzgledu na wynajem
    From: "juana" <g...@o...eu>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: [Wspolnota Mieszkaniowa] Podniesienie FR ze wzgledu na wynajem
    Date: Mon, 7 Apr 2008 22:59:24 +0200

    > Przede wszystkim sama rozważ, czy taki sposób użytkowania lokalu
    > uzasadnia zwiększenie opłat. Ja podejrzewam że nie. Jakie ma
    > znaczenie czy mieszka tam stale jedna rodzina czy codziennie
    > kto inny? Co innego gdyby w mieszkaniu urządzić punkt usługowy -
    > wtedy jest zwiększony ruch osób a więc np. większe zużycie prądu
    > do oświetlenia klatki, potrzeba częściej sprzątać korytarz itp.
    > Ale to i tak uzasadniałoby zwyżkę opłaty na koszty eksploatacyjne
    > a nie na fundusz remontowy.

    Dokladnie. Uwazam, ze nie ma podstaw do narzucania 50% zwyzki. Lokal nadal
    jest lokalem mieszkalnym, wykorzystywanym wylacznie do mieszkania, a
    mieszkancy, choc za kazdym razem inni, nawet nie mieszkaja codziennie, tylko
    w sumie srednio tydzien-dwa na caly miesiac. Jesli spowodowaliby jakies
    szkody w czesciach wspolnych, to podejrzewam, ze i tak ja musialabym za nie
    zaplacic. A fundusz remontowy przeciez idzie na takie rzeczy jak wymiana
    instalacji w budynku, remont dachu, fasady kamienicy itp. Moim gosciom
    ciezko by bylo zniszczyc fasade czy dach.

    > Skoro głosy będą zbierane indywidualnie to pozostaje ci również
    > indywidualna rozmowa z każdym sąsiadem i przekonywanie do
    > głosowania na nie.

    To nie jest mozliwe, poniewaz nie ma mnie w kraju.

    > A jak uchwała przejdzie to pozostaje sąd.

    Ano pewnie tak sie to skonczy. W kazdym razie nie chce tego odpuszczac, bo
    uwazam to za jawna niesprawiedliwosc. Place uczciwie wyzsze stawki za prad i
    podatek od nieruchomosci, place podatek dochodowy. Ale w tym przypadku boje
    sie najbardziej tego, ze jak teraz odpuszcze, to nastepnym razem wspolnota
    znow cos takiego wymysli i podniesie mi oplaty jeszcze wyzej. Latwiej by mi
    bylo rozmawiac z wlascicielami, gdybym byla na miejscu i znala kogokolwiek,
    ale to niemozliwe.

    Pozdrawiam,

    joan