    From: "Bogusław Kucharski" <n...@w...pl.no-spam-thx>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wspólnota Mieszkaniowa
    Date: Fri, 10 May 2002 10:40:49 GMT

    Użytkownik "Karol":

    > Obecne rozliczenia zaliczek sa wystawiane przez "Administracje Wspolnoty".

    Dzieki za wyjasnienie.
    Mam jeszcze waznepytanie: czy WM moze zalozyc konto bakowedla swoich
    potrzeb? Bo jak na razie to stara administracja wydzielila nam subkonta
    rozliczeniowe i konta remontowe w swoim starym koncie (PKO BP SA) dla
    kazdego zwlascicieli...
    Wplacamy wiec pieniadze na konto: _NazwaFirmy_ , Wspolnota Mieszkaniowa
    _adres_ ...
    Nie za bardzo mi sie podoba, ze nie mam wgladu w nasze srodki na koncie ;-(
    czy moge umiescic w umowie jakis punkt o wydaniu nam pelnomocnictwa do
    wgladu w stan konta?
    A wlasciwie - jak to powinno wygladac?

    > To jest godne zastanowienia.
    > Moje osiedle to 8 blokow, 8 wspolnot, 500 mieszkan. Jest co robic za te
    > pienaidze ktore placimy administracji/zarzadcy.

    Poprawka - sprawdzilem jeszcze raz i placimy PLN 0,69/m2
    Poza tym zarzadca bedzie sie zajmowal tylko jednym budynkiem...
    W takim razie nie przestaje byc pewnym czy bedzienam latwo znalesc innego
    zarzadce dla takiej malej wspolnoty (ja wiem,ze pieniadz, to pieniadz i ze
    odmetra, ale wsumie to tylko jeden budynek...ktos moze mial podobne
    doswiadczenia?)

    > Sprawdzic co jest napisane w akcie notarialnym zakupu mieszkania.

    Mieszkanie zostalo kupione przez poprzednich wlascicieli, a mysmy kupili od
    nich. Nie ma wzmianki o gminie ani w naszej, ani w poprzedniej umowie (mam
    kopie).

    > Cos z rozpedu zle napisalem :-(
    > Powinno byc: Zarzad ma wybrac Firma zarzadzajaca, ale nie moze dac wyszego
    > wynagrodzenia niz uchwalila wspolnota.

    Rozumiem. Taka sytuacja chyba nam nie grozi...

    Pozdrawiam,

    Bogdan