    From: Arek <a...@e...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wścibski pracodawca
    Date: Thu, 29 Jul 2004 00:40:20 +0200
    Sender: d...@p...onet.pl@proxy.4net.pl

    rk rzecze:
    > Jeśli wydajnosc Twoich pracownikow nie byla zadowalajaca - czy nie to
    > powinno byc argumentem ich zwolnienia?

    Zwolnić z dnia na dzień to można kogoś kto kopie rowy.
    Jeżeli zaś wpakowałem w pracownika rok szkolenia i drugi rok nabierania
    biegłości to nie jest tak hop siup rzec - spadła Ci wydajność to pa pa.

    > Jesli gosc ziewa w pracy i nie pracuje to chyba to powinno byc
    > scigane a nie to, co robi w czasie, ktory _
    > nie_jest_objety_umowa_o_prace_.

    Ujmę to tak - są zawody gdzie to co się robi w czasie wolnym nie ma
    znaczenia. Są też takie gdzie JEDNAK ma to znaczenie. W moim ma
    znaczenie, bo płacę ludziom także za kreatywne myślenie i rozumiem, że w
    jeden dzien ma sie muzę w inny nie.
    Ale jak je wypalają na robieniu fuch, swoich projektów .. o! to jest już
    istotne co robią w czasie poza pracą. Niestety nie da się na dłuższą
    metę siedzieć wydajnie po 12 godzin przy kompie.
    Czy puściłbyś swoje dzieci do szkoły gdzie nauczycielki po pracy
    stoją pod latarniami i zarabiają d..pą ? W końcu to ich wolny czas.
    Czy zgodziłbyś się trenować sportowca , który - oczywiście w wolnym
    czasie- chleje,
    ćpa i pali ?
    To tylko przykłady.

    > Czy nie sądzisz, że podobne ograniczenia narzucane przez pracodawcow
    > przekraczaja dosc subtelna granice zycia prywatnego?

    Zależy. Jedne naruszają inne nie.

    > Czemu za chwile nie poprosic
    > pracownika o
    > billingi telefonow i wyciagi z kont? Przeciez konkurencja moze przelewac
    > tam kase...

    Tu można zgłosić sprawę do sądu jeżeli ma się takie podejrzenie.

    > Rozumiem Twoje obawy - ale wydaje mi sie ze sposob egzekwowania jest
    > zly. Karaj za
    > wydajnosc a nie to, co ludzie robia w _swoim_ czasie, za ktory nie placisz.

    To nie takie proste. Jak ktoś kopie rów czy ma płacone za wydajność to w
    miarę jego sprawa jak szybko pracuje.
    Ale jak ktoś pracuje głową, myśląc to sprawa się komplikuje poważnie.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.elita.pl/arek