  • From: "Piotr W." <p...@u...interia.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wpis do księgi wieczystej
    Date: Fri, 31 May 2002 14:11:44 +0200

    Użytkownik "Aldona Sodal" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:ad5bbr$jtu$1@news.tpi.pl...
    > Szanowni Państwo.
    > Po dokonaniu formalności u notariusza (w związku z kupnem mieszkania)
    [...]
> [...]
    > momencie (zawiadomienie już się uprawomocniło) są dwa wyjścia:
    > - "potyczki z sądem" - który jakoby miałby być sprawcą niepoprawnego
    wpisu
    > (co do mnie zupełnie nie przemawia)
    > lub
    > - osoba, od której kupiłam mieszkanie musi przerzucić hipotekę na inny
    > lokal.
    > Trochę mnie to zaniepokoiło, bo jednak świadczyło by o tym, że to już moje
    > mieszkanie, jest w rzeczywistości obciążone hipoteką.
    > Bardzo proszę o pomoc w zrozumieniu tego problemu.

    Wiążąca jest zawartość aktu notarialnego, a wpisy w KW powinny ją
    potwierdzać.
    Jak nie, to notariusz nie wykazał się rzetelnością zawodową i pominął
    obowiązek sprawdzenia wpisów.
    A pomyłka sądu też jest prawdopodobna, przecież ta instytuacja cały czas
    pracuje w epoce papierkowej.
    Pozdrawiam,
    Piotr