  • 1. Data: 2007-04-19 16:58:01
    Temat: Wpis do KRD za dlugi rodzicow
    Od: "TG" <t...@o...pl>

    Witam!

    Spoldzielnia mieszkaniowa przyslala pismo do mojej dziewczyny, ze wpisze ja
    do Krajowego Rejestru Dluznikow za dlugi jakie jej matka ma w spoldzielni.
    Uzasadnienie jest takie, ze "wspolmieszkala". Owszem wspolmieszkala jak
    wiekszosc dzieci, ktore wspolmieszkaja ze swoimi rodzicami. Wlasciwie po
    skonczeniu studiow wyprowadzila sie i teraz mieszka w swoim mieszkaniu. Czy
    mozna w ten sposob dziedziczyc dlug? W pismie jakos spoldzielnia nie
    zajaknela sie, ze z tytulu "wspolmieszkania" nabyla prawa czlonkowskie.

    Pozdrawiam

    TG
    t...@g...com

  • 2. Data: 2007-04-19 22:11:57
    Temat: Re: Wpis do KRD za dlugi rodzicow
    Od: "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl>

    >Czy
    > mozna w ten sposob dziedziczyc dlug?

    To nie dziedziczenie, chodzi o art. Art. 688[1] kodeksu cywilnego:
    § 1. Za zapłatę czynszu i innych należnych opłat odpowiadają solidarnie z
    najemcą stale zamieszkujące z nim osoby pełnoletnie.

    § 2. Odpowiedzialność osób, o których mowa w § 1, ogranicza się do wysokości
    czynszu i innych opłat należnych za okres ich stałego zamieszkiwania.

    > W pismie jakos spoldzielnia nie
    > zajaknela sie, ze z tytulu "wspolmieszkania" nabyla prawa czlonkowskie.

    To nie ma nic do rzeczy.

    Marcin.

    --
    www.radca.krakow.pl

  • 3. Data: 2007-04-20 07:50:20
    Od: "TG" <t...@o...pl>

    Dziekuje za odpowiedz. To wlasciwie wszystko wyjasnia.

    Pozdrawiam

    T.G.

  • 4. Data: 2007-04-20 08:29:37
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl> napisał w
    wiadomości news:f08p8a$3vi$1@news.interia.pl...

    > To nie dziedziczenie, chodzi o art. Art. 688[1] kodeksu cywilnego:
    > § 1. Za zapłatę czynszu i innych należnych opłat odpowiadają solidarnie
    > z najemcą stale zamieszkujące z nim osoby pełnoletnie.

    no i teraz jak spoldzielnia udowodni ze po ukonczeniu 18 lat ona tam
    mieszkala?
    poza tym niewiadomo za jaki okres sa te dlugi, wiec nie moga jej obciazyc
    za calosc, tylko co najwyzej za okres kiedy mieszkala tam po ukonczeniu 18
    lat, poza tym smierdzi to lekka bandyterka, bo najpierw wypadalo by sie do
    niej zwrocic o uregulowanie odpowiednich naleznosci, a nie grozic

  • 5. Data: 2007-04-20 09:03:57
    Od: "TG" <t...@o...pl>

> [...]
    > lat, poza tym smierdzi to lekka bandyterka, bo najpierw wypadalo by sie do
    > niej zwrocic o uregulowanie odpowiednich naleznosci, a nie grozic

    No wlasnie, szczegolow w tym pismie jest bardzo malo bo nie poinformowano o
    sposobie naliczenia dlugu
    Bedzie musiala sie tam wybrac. Dziwne tez jest, ze zaden z jej dwoch braci
    takiego pisma nie otrzymal.
    Zamieszkanie pewnie spoldzielnia udowodni po zamledowaniu bo wyprowadzila
    sie po ukonczeniu studiow.
    Kiedy dlug powstal na razie nie bardzo wiadomo

    Pozdrawiam

    T.G

  • 6. Data: 2007-04-20 09:07:32
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu szerszen porozsypywal nastepujace haczki:
    > no i teraz jak spoldzielnia udowodni ze po ukonczeniu 18 lat ona tam
    > mieszkala?
    Pewnie byla tam zameldowana (nawet jesli wyjechala na studia/do pracy to
    pewnie nie wymeldowala sie stamtad ani nie zamldowala sie tymczasowo w
    innej lokalizacji)
    --
    badzio

  • 7. Data: 2007-04-20 09:31:16
    Od: "TG" <t...@o...pl>

> [...]
    > § 1. Za zapłatę czynszu i innych należnych opłat odpowiadają solidarnie z
    > najemcą stale zamieszkujące z nim osoby pełnoletnie.

    Panie Marcinie,

    jesli masz chwile to objasnij mi prosze. Przepis, ktory cytujesz odnosi sie
    do umow najmu i obowiazuje od 10.07.2001
    Czy w przypadku posiadania spoldzielczego prawa do lokalu nie obowiazuja
    przepis art. 4 Ustawy prawo o spóldzielniach mieszkaniowych?

    Przepraszam za pytania ale slaby jestem w te klocki

    Pozdrawiam

    T.G.

  • 8. Data: 2007-04-20 10:48:49
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "badzio" <b...@n...skreslic.epf.pl> napisał w
    wiadomości news:f09vub$ca9$2@inews.gazeta.pl...

    > Pewnie byla tam zameldowana

    zameldowanie nie jest zadnym dowodem w kwestii zamieszkiwania i
    uzytkowania

  • 9. Data: 2007-04-20 11:24:10
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    szerszen wrote:
    > Użytkownik "badzio" <b...@n...skreslic.epf.pl> napisał w
    > wiadomości news:f09vub$ca9$2@inews.gazeta.pl...

    > zameldowanie nie jest zadnym dowodem w kwestii zamieszkiwania i uzytkowania

    Dowodem jest to, co sąd uzna za dowód. Akurat w tym przypadku są dość
    mocne przesłanki uznania zameldowania za dowód zamieszkania,
    a przynajmniej na przyjęcie domniemania zameldowany -> mieszka.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 10. Data: 2007-04-20 11:30:52
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu szerszen porozsypywal nastepujace haczki:
    > zameldowanie nie jest zadnym dowodem w kwestii zamieszkiwania i uzytkowania
    Zameldowanie jest poswiadczeniem faktu zamieszkania pod danym adresem.
    Wiec jesli dojdzie do rozprawy i spoldzelnia powie 'pani tam mieszkala
    bo byla tam pani zameldowana (a przy okazji tez zgloszona w
    spoldzielni)' a dziewczyna powie 'ale ja od 19. roku zycia mieszkam poza
    domem, bo studiowalam, wyprowadzilam sie z domu a nie przemeldowalam sie
    bo...' to sedzia moze stwierdzic 'super - zatem grzywna za
    niedopelnienie obowiazku meldunkowego'.
    --
    badzio