    From: "LukaszS" <l...@p...onet_WYTNIJ_.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wpis do BIKu po latach, odmowa podania historii transakcji
    Date: Sat, 5 Apr 2008 20:21:15 +0200

    > - odmówiono mi podania historii tego rachunku "bo już nie mają"; nie mam
    > żadnych
    > informacji w jaki sposób owo zadłuzenie rzekomo powstało; obsługa twierdzi, że
    > też nie wiedzą a tyle wynosi saldo zamkniętego rachunku;

    Masz potwierdzenie zamknięcia konta?
    Jeśli masz potwierdzenie, to nie masz żadnych zobowiązań wynikających z ujemnego
    salda. Nie ma takiej możliwości, żeby na zamkniętym rachunku było niezerowe
    saldo. Zamknięcie rachunku, to rozwiązanie umowy z bankiem. W momencie
    rozwiązania saldo musi być zerowe. Koniec kropka.

    W praktyce zdarzają się sytuacje, że pracownik banku, podczas zamykania rachunku
    nie sprawdzi czegoś dokładnie i okazuje się, że na to konto po kilku dniach
    schodzi jakaś opłata bankowa, która w czasie zamykania była "w drodze". Ale w
    takim wypadku taka opłata jest już stratą banku (albo pracownika, bo Pekao S.A.
    bardzo chętnie takie zobowiązania "przelewa" na konto pracownika, który
    zawinił).

    Natomiast - jak mi mówi zaufany bankowiec z Pekao SA - powszechne jest, że
    ludzie wypłacają z konta do zera i myślą, że zamknęli konto. Po kilku latach
    takie jełopy przychodzą do banku z awanturą, że dostali jakieś upomnienie
    związane z debetem. A debet zwykle wynika z opłat za korzystanie z rachunku,
    które się sumują przez te lata.

> [...]
    > informacji w jaki sposób owo zadłuzenie rzekomo powstało; obsługa twierdzi, że
    > też nie wiedzą a tyle wynosi saldo zamkniętego rachunku;

    Stare dane są w archiwach, a pracownikom zwykle się nie chce wyciągnąć z
    archiwum, bo to ponoć straszliwie upierdliwa procedura. Po jakimś dłuższym
    czasie dokumentacja konta idzie na przemiał. Pozostaje tylko saldo, które nie
    wiadomo skąd się wzięło.