    From: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wpis do BIKu po latach, odmowa podania historii transakcji
    Date: Sat, 5 Apr 2008 20:01:44 +0200

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał

    > No ale, jeśli masz konto w banku, to pasowało by je albo zamknąć (jeśli
    nie
    > używasz), albo od czasu do czasu zainteresować się, co się na nim
    dzieje.

    Powiedzmy, że składam dyspozycję zamknięcia konta i o nim zapominam.
    Jednak pracownik banku dyspozycji nie wykonuje i z samych tylko opłat
    za prowadzenie rachunku narasta saldo ujemne a do tego lecą odsetki
    karne. Za dziesięć lat ładna sumka się uzbiera a jak ja mam udowodnić,
    że niesłusznie?

    > Ja mam konto w tym samym banku już kilkanaście lat. Saldo na nim
    generalnie
    > wynika z sumy transakcji za cały ten okres. Czy mam prawo żądać od
    banku,
    > by przechowywał wszystkie te dokumenty?

    Jego sprawa. Jak chce mieć dowód na swoje należności to niech
    przechowuje. Albo niech godzi się, że nie odzyska swego.
    Dlaczego ten wierzyciel ma mieć lepiej niż wszyscy pozostali?

    W firmach stosuje się potwierdzanie sald przynajmniej raz na rok.
    Jeśli coś nie pasuje to do przetrzepania są papiery tylko za ostatni
    okres a te są obowiązkowo przechowywane.

    > Stad należało by nieużywane rachunki pozamykać dla bezpieczeństwa.

    I potwierdzenie tej operacji przechowywać po wsze czasy?
    A po co wymyślono instytucję przedawnienia?