    From: "A.S." <T...@z...adres.poczty.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wojsko - prosze o rade.
    Date: Sat, 10 Sep 2005 23:49:01 +0200
    Sender: s...@p...onet.pl@80.48.255.165

    Witam...

    Zapianie sie na zaoczne absolutnie nic nie da niestety. Tez sie na to
    zrobilem (i 500 pln wpisowego przepadlo ;-( ) jak przyszedl czas (grupy
    powtorzeniowe z 2 i 3 roku na 5 roku) - prawie identycznie jak w Twoim
    przypadku - na zaswiadczeniu jest napisane na ktorym roku studiujesz i ile
    nauka trwa.
    Zeby takie zaswiadczenie bylo wazne i bylo podstawa do odroczenia koniec
    studiow MUSI byc najpozniej w roku kalendarzowym w ktorym konczysz 28 lat
    (nie data urodzin ale koniec roku kalendazowego) - tego w WKU nie
    przeskoczysz.
    Tez zrobilem taki manewr ale panie w WKU zyczliwie poradzily mi zebym
    schowal ten papier i im nie pokazywal bo jak im to oficjalnie "wejdzie" to z
    marszu dostane bilet za to ze unikam ;-), dopiero przyjsc jak bede mial ten
    wlasciwy i ze w ogole to mnie tam nie bylo jakby kto pytal.. ;-), Papieru
    "wlasciwego" nie uzyskalem i oczywiscie WKU sie upomnialo ale mialem wowczas
    inny papier - akt slubu i swiadectwo urodzenia corki - wtedy co prawda nie
    bylo juz przepisu o odroczeniu na jedynego zywiciela ale zona nie pracowala
    i jest jakis przepis ktory mowi ze wtedy wojsko musi placic na rodzine - a
    to im sie zdecydowanie nie oplaca i dale sobie spokoj - ja studiow nie
    skonczylem a oni od tej pory nic ode mnie nie chcieli - rzecz sie dziala
    jakies 4 lata temu, jestem z rocznika 76 wiec od grudnia zeszlego roku mam
    spokoj.. Rada jest taka - idz najpirw do dziekanatu i po prostu popros o
    taki papier - nie tlumacz jakis glebokich szczegolow.. jest szansa ze papier
    dostaniesz - chociazby na pol roku, jak panie w dziekanacie nie beda chcialy
    wydac to idz do dziekana - jak jest normaly to dostaniesz kwit....
    a jak nie to zostaje ci sie wymeldowac donkad z adnotacja w urzedzie ze
    wyjezdzasz za granice na pobyt staly ;-)

    Pozdr
    A.S.