    From: Nowik <U...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wojsko - prosze o rade.
    Date: Sat, 10 Sep 2005 11:09:09 +0200

    > IMO - póki jesteś _studentem_ - dowolnego kierunku, dowolnego trybu
    > studiów, to nie mogą nic Ci "zrobić". Ważne jest to, aby mieć ważny
    > indeks, jakąś legitymację i najważniejsze - być na liście studentów.
    No nie wiem czy nic... Moge sie szybko zapisac na zaoczne, ale nie wiem
    czy to wystarczy - bede na liscie studentow, bede mial legitymacje,
    dostane zaswiadczeie, lecz na nim bedzie info ze wlasnie rozpoczalem
    nauke. Ma 25 lat dopiero rozpoczyna, bral juz odroczke na dokonczenie
    nauki - wiem ze studia chronia do jakiegos tam wieku, chyba dodatkowo to
    oni maja prawo do oszacowania czy delikwent ma szanse na ukonczenie tych
    studiow, a jesli nie to nawet jak by byl studentem to go moga zgarnac
    (tak slyszalem). No i tu problem gdyz zapis na studia rowna sie wydaniu
    kupy kasy na co mnie tak latwo nie stac - musze pozyczyc od znajomych, a
    teraz nie mam 100% pewnosci, ze mnie te "wykupione" zaswiadczenie bedzie
    chronic przed wojskiem, bo ostatnie pismo od WKU to nie bylo "prosze
    dostarczyc zaswiadczenie o kontynuowaniu nauki" (cos takiego zawsze
    przychodzilo) tylko "prosze sie stawic do odbycia zas. sluzby wojskowej."

    > Jeśli jesteś na liście studentów, to ja nie widzę żadnego problemu.
    > Idź do dziekanatu i spróbuj wyciągnąć od nich zaświadczenie do WKU.
    > BTW. na mojej uczelni w takich sytuacjach na bieżąco reagują i
    > informują WKU o przedłużeniu czasu trwania studiów itp (kumpel
    > bronił się pół roku po terminie i było bez problemów).
    Nie jestem na liscie - dziekan podpisal takie pismo na ktorym jest cos
    takiego:

    "Decyzja wstepna: Wznowienie studiow (na obrone pracy dypl.) uzalezniam
    od zdania egzaminow jak nizej do dnia 15-lutego-15wrzesnia 200.....r"
    recznie dopisane "bez egzaminu wznawiajacego"
    pod wszystkim data, pieczec i podpis dziekana.
    Wiecej z dziekanatu nie uzykam. Teraz chodze i zdaje egz. a wyniki
    wpisuja mi na ta karte w odpowiednie rubryki. Potem jeszcze raz do
    dziekana i na samym dole tej karty on sie wpisuje pod tekstem:

    "Wobec spelnienia wyzej wymienionych warunkow wyrazam zgode/nie wyrazam
    na obrone pracy dyplomowej"
    Miejsce na date, miejsce na podpis.

    Wiecej od dziekanatu na razie nie moge nic dostac, na liscie studentow
    nie jestem, ale dzieki tej kartce moge chodzic na egzaminy.

    Pozdr.