  • 1. Data: 2012-07-20 15:40:07
    Temat: Wniosek/pozew rozwodowy
    Od: Slawek Kotynski <s...@a...com.pl>

    Czy istnieje możliwość wystąpienia o rozwód w formie
    wspólnego wniosku obojga małżonków?
    Bo wszelkie wzory, jakie znalazłem mają formę pozwu :/

    mjk

  • 2. Data: 2012-07-20 16:36:18
    Temat: Re: Wniosek/pozew rozwodowy
    Od: Lukasz Olesiejuk <m...@w...NOSPAM.net>

    Dnia 20.07.2012 Slawek Kotynski <s...@a...com.pl> napisał/a:
    > Czy istnieje możliwość wystąpienia o rozwód w formie
    > wspólnego wniosku obojga małżonków?
    > Bo wszelkie wzory, jakie znalazłem mają formę pozwu :/
    >
    > mjk

    Nie mozna.
    Ale nie ma znaczenia kto kogo.
    Wazne jest to, co pisze w tresci.

  • 3. Data: 2012-07-20 16:42:34
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Lukasz Olesiejuk" <m...@w...NOSPAM.net> napisał w wiadomości

    > Nie mozna.
    > Ale nie ma znaczenia kto kogo.
    > Wazne jest to, co pisze w tresci.

    Czemu uważasz, że nie można? Jakaś przeszkoda proceduralna czy techniczna?
    Wzory są, jakie są, bo najczęśćiej to jedna strona występuje. Jak wpiszesz
    w pozwie obydwu małżonków jako powodów i obydwoje się podpiszą pokrywajac
    wspólnie wpis, to niby sąd nie może procedować? Pytam, bo nie chce mi sie
    tego rozkminiać, ale tak na pierwszy rzut oka nie widzę powodu, by sie nie
    dało takiego wspólnego wniosku napisać. Co więcej to będzie sygnał dla
    sądu, że strony uzgodniły stanowiska, wspólnie wnoszą o to samo, a sąd musi
    sprawdzić zgodność z literą prawa i zatwierdzić to porozumienie po prostu,
    a nie kombinować z próbami pogodzenia czy drążyć przyczyny decyzji dwojga
    dorosłych osób zwłaszcza jeśli nie ma tam nieletnich dzieci, nad których
    tragicznym losem możnaby było sie ewentualnie pochylić.

  • 4. Data: 2012-07-20 17:13:17
    Od: Lukasz Olesiejuk <m...@w...NOSPAM.net>

    Dnia 20.07.2012 Robert Tomasik <r...@g...pl> napisał/a:
> [...]
    > dorosłych osób zwłaszcza jeśli nie ma tam nieletnich dzieci, nad których
    > tragicznym losem możnaby było sie ewentualnie pochylić.

    Tak mi powiedziala pani adwokat.
    Na pierwszy rzut oka to pomysl pozywania samego siebie wydaje mi sie dziwny...

  • 5. Data: 2012-07-20 17:17:40
    Od: Slawek Kotynski <s...@a...com.pl>

    W dniu 2012-07-20 16:36, Lukasz Olesiejuk pisze:

    > Nie mozna.
    > Ale nie ma znaczenia kto kogo.
    > Wazne jest to, co pisze w tresci.

    A jeżeli wraz z rozwodem chcemy dokonać podziału majątku.
    (chcę przekazać wspólne mieszkanie żonie), to wygrzebałem w internecie
    że lepiej żeby wniosek o podział majątku był wspólny bo
    1). niższe opłaty sądowe
    2). skrócone postępowanie
    Jak to pogodzić?

    mjk

  • 6. Data: 2012-07-20 18:27:49
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Tak mi powiedziala pani adwokat.
    > Na pierwszy rzut oka to pomysl pozywania samego siebie wydaje mi sie
    > dziwny...

    Toteż będzie dwóch powodów, i żadnego pozwanego.

  • 7. Data: 2012-07-20 19:34:51
    Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@g...pl>

    To niech jedno złoży pozew i od razu załączy pismo procesowe drugiej strony,
    że ta się zgadza na rozwód bez orzekania o winie.
    Dla przyspieszenia ważne, żeby składać do sądu okręgowego właściwego dla
    ostatniego WSPÓLNEGO miejsca zamieszkania i od razu opłacić 600 zł
    (najszybciej znakami sądowymi na pozwie kupionymi w kasie).

  • 9. Data: 2012-07-21 00:02:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 20 Jul 2012, Slawek Kotynski wrote:

    > A jeżeli wraz z rozwodem chcemy dokonać podziału majątku.

    [...]

    > Jak to pogodzić?

    Hm... a co stoi na przeszkodzie zgodnemu wnioskowi?
    Toć nawet w postępowaniu karnym możliwe jest przedstawienie
    sądowi wyników z mediacji.

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2012-07-21 10:44:30
    Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@g...pl>

    Bez sensu.
    Sąd okręgowy zleje i wskaże sąd rejonowy jako właściwy do podziału majątku.
    Z podziałem majątku najlepiej iśc do notariusza, przed sprawą.
    U notariusza można "wszystko".
    BTW podobnie z alimentami.

    -----