    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wniosek/pozew rozwodowy
    Date: Fri, 20 Jul 2012 16:42:34 +0200

    Użytkownik "Lukasz Olesiejuk" <m...@w...NOSPAM.net> napisał w wiadomości
    news:slrnk0ir72.pth.maly@1r2.eu...

    > Nie mozna.
    > Ale nie ma znaczenia kto kogo.
    > Wazne jest to, co pisze w tresci.

    Czemu uważasz, że nie można? Jakaś przeszkoda proceduralna czy techniczna?
    Wzory są, jakie są, bo najczęśćiej to jedna strona występuje. Jak wpiszesz
    w pozwie obydwu małżonków jako powodów i obydwoje się podpiszą pokrywajac
    wspólnie wpis, to niby sąd nie może procedować? Pytam, bo nie chce mi sie
    tego rozkminiać, ale tak na pierwszy rzut oka nie widzę powodu, by sie nie
    dało takiego wspólnego wniosku napisać. Co więcej to będzie sygnał dla
    sądu, że strony uzgodniły stanowiska, wspólnie wnoszą o to samo, a sąd musi
    sprawdzić zgodność z literą prawa i zatwierdzić to porozumienie po prostu,
    a nie kombinować z próbami pogodzenia czy drążyć przyczyny decyzji dwojga
    dorosłych osób zwłaszcza jeśli nie ma tam nieletnich dzieci, nad których
    tragicznym losem możnaby było sie ewentualnie pochylić.