  • 1. Data: 2012-07-19 16:10:33
    Temat: Pozew już w sądzie, dłużnik oddaje pieniadze
    Od: Ciepły <h...@p...pl>

    Złożony pozew o zapłatę. Poniesione koszty sądowe, sprawa ma bieg. Dłużnik
    spłaca zobowiązanie. Co w tej sytuacji? Jak odzyskać kasę za opłacenie pozwu
    i jak go wycofać?

  • 2. Data: 2012-07-19 16:23:49
    Temat: Re: Pozew już w sądzie, dłużnik oddaje pieniadze
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 19.07.2012 16:10, Ciepły pisze:
    > Złożony pozew o zapłatę. Poniesione koszty sądowe, sprawa ma bieg.
    > Dłużnik spłaca zobowiązanie.

    W całości? Z odsetkami? Po złożeniu pozwu czy przed?

  • 3. Data: 2012-07-19 21:56:20
    Od: "Cieply" <z...@g...com>

    wiadomości news:50081865$1@news.home.net.pl...

    > W całości? Z odsetkami? Po złożeniu pozwu czy przed?

    Zwrot był w całości z odsetkami, dwa tygodnie PO złożeniu pozwu i opłaceniu
    go (e-sąd). Za chwilę pewno przyjdzie wyrok :D

  • 4. Data: 2012-07-19 22:40:00
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-07-19 21:56, Cieply pisze:

    > w wiadomości news:50081865$1@news.home.net.pl...

    > Zwrot był w całości z odsetkami, dwa tygodnie PO złożeniu pozwu i
    > opłaceniu go (e-sąd). Za chwilę pewno przyjdzie wyrok :D

    Wycofaj powództwo i napisz pismo o zwrot opłaty sądowej.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2012-07-19 23:54:25
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 19.07.2012 21:56, Cieply pisze:

    > w wiadomości news:50081865$1@news.home.net.pl...

    > Zwrot był w całości z odsetkami, dwa tygodnie PO złożeniu pozwu i
    > opłaceniu go (e-sąd). Za chwilę pewno przyjdzie wyrok :D

    Jak przyjdzie, to pójdzie i do niego - a wtedy może być problem ze
    zwrotem opłaty.

    Jeśli jeszcze nie poszło do pozwanego - to jak pisze Liwiusz.

  • 6. Data: 2012-07-20 08:35:26
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    On Thu, 19 Jul 2012 22:40:00 +0200, Liwiusz wrote:

    > Wycofaj powództwo i napisz pismo o zwrot opłaty sądowej.

    Gorzej, jeśli dłużnik zapłacił, bo wyrok dostał 3 dni wcześniej.

    Mnie tak właśnie na śmiech wczoraj wzięło: myślałem, że dłużnik się
    zreflektował, ale nie, po prostu poczta miała bliżej z Czerniakowskiej
    100 do niego, niż do mnie :)

    --
    pozdrawiam, Olgierd
    http://olgierd.rudak.org

  • 7. Data: 2012-07-20 09:54:46
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-07-20 08:35, Olgierd pisze:

    > Gorzej, jeśli dłużnik zapłacił, bo wyrok dostał 3 dni wcześniej.

    To mało prawdopodobne, zważywszy że sąd elektryczny do pozwanego idzie
    pocztą z trąbką, a do powoda "mailem".

    > Mnie tak właśnie na śmiech wczoraj wzięło: myślałem, że dłużnik się
    > zreflektował, ale nie, po prostu poczta miała bliżej z Czerniakowskiej
    > 100 do niego, niż do mnie :)

    Czy to śmieszne, to nie wiem. Na pewno rzadko spotykane, aby dłużnik
    płacił od razu po otrzymaniu nakazu :)

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2012-07-20 09:57:43
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    On Fri, 20 Jul 2012 09:54:46 +0200, Liwiusz wrote:

    > Czy to śmieszne, to nie wiem. Na pewno rzadko spotykane, aby dłużnik
    > płacił od razu po otrzymaniu nakazu

    Mnie tak robi na oko połowa dłużników.

    --
    pozdrawiam, Olgierd
    http://olgierd.rudak.org

  • 9. Data: 2012-07-20 10:06:22
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 20.07.2012 09:54, Liwiusz pisze:

    > To mało prawdopodobne, zważywszy że sąd elektryczny do pozwanego idzie
    > pocztą z trąbką, a do powoda "mailem".

    Nawet jeśli pozwany jest już zarejestrowany w e-sądzie i komunikuje się
    z nim elektronicznie (niekoniecznie w związku z tą sprawą)?

    > Czy to śmieszne, to nie wiem. Na pewno rzadko spotykane, aby dłużnik
    > płacił od razu po otrzymaniu nakazu :)

    Dlaczego?

    Jeśli nie jest przedawnione i nie ma mocnych argumentów przeciwko
    powodowi, a ma kasę, to jest to ostatni moment przed drastycznym
    wzrostem kosztów.

  • 10. Data: 2012-07-20 10:09:44
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2012-07-20 10:06, Andrzej Lawa pisze:
    > Jeśli nie jest przedawnione i nie ma mocnych argumentów przeciwko
    > powodowi, a ma kasę, to jest to ostatni moment przed drastycznym
    > wzrostem kosztów.
    Masz na myśli koszty egzekucji komorniczej? Jakiego rzędu są to koszty
    zarówno dla wierzyciela jak i dłużnika?

    Maciek