  • 1. Data: 2011-07-13 13:11:00
    Temat: Wniosek o nabycie spadku
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Mam kilka wątpliwości do składania wniosku o nabycie spadku w sądzie

    1. Ile to kosztuje? Bo w sieci widzę 2 różne ceny 50 zł lub 20 od każdego
    spadkobiercy. Nadal można w znaczkach?

    2. Jest 3 spadkobierców (dzieci stanu wolnego). Jedno z nich składa
    wniosek. Rozumiem, że trzeba złożyć: wniosek i 2 (czy 3) jego ksera,
    oryginał skróconego akt zgonu i 2 (czy 3?) ksera, oryginały skróconego
    aktu urodzenia dzieci i 2 (3?) ksera.

    3. Brat może udzielić pełnomocnictwa drugiemu bratu. Czy musi być
    notarialne, czy wystarczy wydruk z podpisem? Wystarczy w 1 egzemplarzu?
    Jaka dodatkowa opłata za to pełnomocnictwo?

    4. Czy istnieje jakaś tańsza od notariusza metoda złożenia oświadczenia o
    przyjęciu spadku wprost bez konieczności przyjazdu na sprawę spadkową do
    sądu?

  • 2. Data: 2011-07-13 14:27:00
    Temat: Re: Wniosek o nabycie spadku
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 13 Jul 2011 13:11:00 +0000, jureq napisał(a):

    > 4. Czy istnieje jakaś tańsza od notariusza metoda złożenia oświadczenia
    > o przyjęciu spadku wprost bez konieczności przyjazdu na sprawę spadkową
    > do sądu?

    Doczytałem, że można udzielić pełnomocnictwa do złożenia oświadczenia u
    notariusza za 20 lub 30 zł

    5. Jeżeli składamy oświadczenie o przyjęciu spadku u notariusza to on
    wysyła je do sądu. Czy to znaczy, że sąd pobierze następne 50 zł od jego
    złożenia oprócz 50 zł dla notariusza?

    6. Jak się składa te oświadczenia przed sądem: czy tylko w trakcie sprawy
    o nabycie spadku czy można później lub wcześniej?

  • 3. Data: 2011-07-13 14:29:48
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

> [...]

    5. Jeżeli składamy oświadczenie o przyjęciu spadku u notariusza to on
    wysyła je do sądu. Czy to znaczy, że sąd pobierze następne 50 zł od jego
    złożenia oprócz 50 zł dla notariusza? Czy to jest opłata od każdego
    spadkobiercy czy jedna od wszystkich?

  • 4. Data: 2011-07-13 15:11:23
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-07-13 15:11, jureq pisze:
    > Mam kilka wątpliwości do składania wniosku o nabycie spadku w sądzie
    >
    > 1. Ile to kosztuje? Bo w sieci widzę 2 różne ceny 50 zł lub 20 od każdego
    > spadkobiercy. Nadal można w znaczkach?

    50 zł od każdego spadkodawcy w znaczkach lub przelewem.

> [...]
    > wniosek. Rozumiem, że trzeba złożyć: wniosek i 2 (czy 3) jego ksera,
    > oryginał skróconego akt zgonu i 2 (czy 3?) ksera, oryginały skróconego

    Teoretycznie dwa odpisy powinny starczyć ale zrobienie trzeciej kopii to
    chyba nie problem a uniknie się problemów?

    > 3. Brat może udzielić pełnomocnictwa drugiemu bratu. Czy musi być
    > notarialne, czy wystarczy wydruk z podpisem? Wystarczy w 1 egzemplarzu?
    > Jaka dodatkowa opłata za to pełnomocnictwo?

    U notariusza muszą stawić się wszyscy spadkobiercy - nie przechodziłem
    tej drogi ale googlanie daje niepokojący wynik - nie ma możliwości
    posługiwania się w tym przypadku pełnomocnictwem. :(

    > 4. Czy istnieje jakaś tańsza od notariusza metoda złożenia oświadczenia o
    > przyjęciu spadku wprost bez konieczności przyjazdu na sprawę spadkową do
    > sądu?

    Notariusz a sąd to dwie rożne (i jedyne) drogi. Tańszy najczęściej bywa sąd.

    --
    spp

  • 5. Data: 2011-07-13 15:19:23
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-07-13 17:11, spp pisze:

    > Notariusz a sąd to dwie rożne (i jedyne) drogi. Tańszy najczęściej bywa
    > sąd.

    Trochę źle zinterpretowałem pytanie - można oświadczenie o przyjęciu
    spadku z ograniczeniem odpowiedzialności złożyć we 'własnym' sądzie
    rejonowym, bez konieczności udawania się na sprawę.

    --
    spp

  • 6. Data: 2011-07-14 00:19:40
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

> [...]
    > posługiwania się w tym przypadku pełnomocnictwem. :(

    > Notariusz a sąd to dwie rożne (i jedyne) drogi. Tańszy najczęściej bywa

    Dziedziczące dziecko to chyba w sądzie nie musi nic placić?
    Sama pani notariusz mi to powiedziała, że w tym przypadku szkoda na
    notariusza pieniędzy.

    --
    animka

  • 7. Data: 2011-07-14 04:57:47
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-07-14 02:19, Animka pisze:

    > Dziedziczące dziecko to chyba w sądzie nie musi nic placić?

    Nie wiem jak Ci to delikatnie powiedzieć - w zasadzie każdy człowiek
    jest dzieckiem więc ...

    > Sama pani notariusz mi to powiedziała, że w tym przypadku szkoda na
    > notariusza pieniędzy.

    A to pewnie dlatego że małolat dziedziczy z dobrodziejstwem inwentarza z
    mocy ustawy.

    --
    spp

  • 8. Data: 2011-07-14 14:15:12
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-07-14 06:57, spp pisze:

    > Nie wiem jak Ci to delikatnie powiedzieć - w zasadzie każdy człowiek
    > jest dzieckiem więc ...

    > A to pewnie dlatego że małolat dziedziczy z dobrodziejstwem inwentarza z
    > mocy ustawy.

    Moja córka to nie małolat, ale tak czy siak jak kipnę to mieszkanie
    będzie z automatu JEJ i będzie miała 2 mieszkania, będzie mogła sobie z
    nimi zrobić co zechce.

    --
    animka

  • 9. Data: 2011-07-14 15:39:13
    Od: "Tomek" <p...@z...spamem.pl>

    Użytkownik "Animka" <a...@t...nie.ja.wp.pl> napisał

    > jak kipnę to mieszkanie będzie z automatu JEJ

    Z automatu, ale po 6 miesiącach. Wcześniej tylko notariusz.

  • 10. Data: 2011-07-14 16:06:15
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-07-14 17:39, Tomek pisze:

    > Z automatu, ale po 6 miesiącach. Wcześniej tylko notariusz.

    I nie z automatu a po złożeniu odpowiednio opłaconego wniosku.

    --
    spp