  • 1. Data: 2005-05-24 08:56:16
    Temat: Wniosek o nabycie spadku.
    Od: "INDYGO29" <I...@v...pl>

    Witam grupowiczów:)
    Szukam porady w sprawie Wniosku o nabycie spadku:)
    Spadek jest po rodzicach. Poza mna jest jeszcze córka i dwóch braci z
    których jeden nie żyje. Ten nie żyjący brat ma 4 dzieci.
    Jak dokładnie powinien brzmieć taki wniosek??
    Jakie dane powinny byc ujete w nim ??
    Jakie dokumenty powinne byc przygotowane przez spadkobierców??
    Wogóle co krok po kroku powinienem robic jesli chcę wystąpic o sprawę sądowa
    o nabycie spadku ??
    Może jakiś link gdzie moge się dowiedzieć czegos bliżej albo może jakis
    radca prawny mi podpowie ??
    Dzięki :)

  • 2. Data: 2005-05-24 09:39:54
    Temat: Re: Wniosek o nabycie spadku.
    Od: Patryk Sielski <p...@e...pw.edu.pl>

    INDYGO29 <I...@v...pl> pisze:
> [...]
    > o nabycie spadku ??
    > Może jakiś link gdzie moge się dowiedzieć czegos bliżej albo może jakis

    Na stronach Rzeczpospolitej był dokument krok po kroku opisujący.
    Ja właśnie przez to przeszedłem - możesz zadzwonić, pisać w tej chwili
    niespecjalnie mam czas...

    --
    -= Patryk Krzysztof Sielski | (602) 643804 | GG: 3189324
    -= Urządzenia i projekty elektroniczne na zamówienie

  • 3. Data: 2005-05-24 09:53:31
    Od: Beniamin <b...@c...pl>

    INDYGO29 napisał(a):
    > Witam grupowiczów:)
    > Szukam porady w sprawie Wniosku o nabycie spadku:)
    > Spadek jest po rodzicach.

    Nie ma wspólnego spadku po rodzicach. Są to dwie odrębne sprawy.
    Najpierw trzeba załatwić jedną, a potem drugą.

> [...]
    > Jakie dokumenty powinne byc przygotowane przez spadkobierców??
    > Wogóle co krok po kroku powinienem robic jesli chcę wystąpic o sprawę sądowa

    Wniosek o stwierdzenie nabycia spadku powinien zawierać miejsce i datę
    sporządzenia, nazwę sądu, do którego jest adresowany, dane
    wnioskodawców, dane innych uczestników i treść wniosku, np.

    Wniosek o stwierdzenie nabycia spadku
    Działając w imieniu własnym, jako córka spadkodawczyni, wnoszę o:
    1. stwierdzenie, że spadek po Marii Kowalskiej, zmarłej w dniu (data) w
    (miejscowość), ostatnio zamieszkałej w (miejsce zamieszkania) nabyli na
    mocy ustawy: wnioskodawca (imię i nazwisko) w 1/3 cześci a także
    uczestnicy: (imię i nazwisko brata) w 1/3 części oraz (imiona i nazwiska
    dzieci drugiego brata) - każdy w 1/12 części.

    Uzasadnienie
    Spadkodawczyni Maria Kowalska, ostatnio zamieszkała w (miejsce
    zamieszkania) zmarła w dniu (data) w (miejsce).

    Dowód: odpis skrócony aktu zgonu spadkodawczyni.

    Do kręgu spadkobierców ustawowych należą: wnioskodawca (imię i
    nazwisko), jako córka spadkodawczyni, a także uczestnicy postępowania:
    (imię i nazwisko) jako syn spadkodawczyni oraz A, B, C,D jako dzieci
    zmarłego syna spadkodawczyni (imię i nazwisko). Dzieci spadkodawczyni
    dziedziczą spadek w 1/3 części, wnuki w 1/12 części.

    Dowód: 1. odpis skrócony aktu urodzenia zmarłej Marii Kowalskiej,
    2. odpis skrócony aktu zgonu zmarłego syna spadkodawcy (imię i nazwisko),
    3. odpis skrócony aktu urodzenia/małżeństwa (imię i nazwisko wnioskodawcy)
    4. i następne - wymienić to co w pkt. 3 - dla każdego uczestnika.

    Poza wymienionymi we wniosku uczestnikami postępowania innych
    spadkobierców nie ma.
    Spadkodawca nie pozostawił żadnych testamentów.

    Dowód: zapewnienie, które zostanie złożone na rozprawie.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Smoliński

  • 4. Data: 2005-05-24 10:04:39
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "INDYGO29" <I...@v...pl> napisał w wiadomości

    Musisz wskazać spadkobierców oraz zmarłego oraz przedstawić dokumenty, z
    których wynika, ze są spadkobiercami. A więc załączniki - odpisy aktów
    stanu cywilnego:

    1) akt zgonu spadkodawcy;
    2) akt urodzenia dla dzieci;
    3) akt małżeństwa dla małżonka;
    4) akt zgonu spadkobiercy, jeśli chcesz, by dziedziczyli zstępni
    (dzieci).

  • 5. Data: 2005-05-24 14:02:55
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Beniamin napisał(a):

    > Nie ma wspĂłlnego spadku po rodzicach. SÄ? to dwie odrÄ?bne sprawy.
    > Najpierw trzeba zaĹ?atwiÄ? jednÄ?, a potem drugÄ?.

    Co nie zmienia faktu, że postępowanie może być jedno toczące się na
    podstawie jednego wniosku.

    --
    @ Johnson
    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 6. Data: 2005-05-24 18:53:52
    Od: "INDYGO29" <I...@v...pl>

> [...]
    > 2) akt urodzenia dla dzieci;
    > 3) akt małżeństwa dla małżonka;
    > 4) akt zgonu spadkobiercy, jeśli chcesz, by dziedziczyli zstępni
    Czy akty wyszczególnione w pkt. 2,3,4 muszą być składane razem z wnioskiem,
    znaczy czy muszą być już wtedy te dokumenty czy też wystarczy je przedstawić
    na rozprawie??? Chodzi mi oto iz rodzina jest rozsiana po Polsce i trochę
    czasu zajmie mi ich kompletowanie, a chciał bym złożyć wniosek możliwie
    szybko:((

  • 7. Data: 2005-05-24 19:21:32
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    trochę
    > czasu zajmie mi ich kompletowanie, a chciał bym złożyć wniosek

    Każdy z nich może przecież pobrać dokument i wysłać pocztą - kilka dni.

  • 8. Data: 2005-05-24 21:37:04
    Temat: Poczytaj napisz zapytanie www.poradaprawna.pl
    Od: wojtekpa<w...@i...net.pl>

    Na tym forum działają tylko pisarze nic nie wiedzą na temat stosowania prawa.
    Z Twojego opisu wynika że jest dużo spadkobierców nie warto ciągać całej rodziny
    po śądach wykopywać zmarłych szukać spdkobierćów dla marnego sądowego
    postanowienia.Sąd postanowi że dziedziczyś np 1/10 masy spadkowej np.kawałek
    mieszkania Uważaj na dzień-dobry zapłacisz (7procent) podatku w US
    obligatoryjnie i to nie od kożysci otrzymanych ale domniemanych przez urząd..
    Podatek zapłacić musiśz tylko za to że otrzymałeś spadek bez wnikania czy Ty
    możesz z niego kożystać.Do wyegzekwowania kożyści z Twojego spadku np. 1/10
    mieszkania czeka Cie jeszcze daleka droga umowny lub sadowy dział spadku.
    Umowny dział spadku trudny do przeprowadznia bo jeden spadkobierca blokuje
    innych prawdziwe liberum veto lub nihil nowi /nie pozwalam ;nic nowego/ sądowy
    droższy płacisz chyba 8 procent wartości sprawy +jakieś 3600 adwokat + koszty
    porad pisanie pozwów itd.Przy cenie Twojego udziału w spadku np.10000 to sie
    nie opłaca.
    Poczytaj www.poradaprawna.pl opisali podobne sprawy lub daj zarobić
    prawnikom.Podzieliłem się z Toba osobistymi przemysleniami w sprawie Ty zrobisz
    co chesz.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 9. Data: 2005-05-24 22:10:25
    Temat: Przepraszam zapomniałem www.fupp.org.pl
    Od: wojtekpa<w...@i...net.pl>

    Adres do Studenckiej Poradni Prawnej polega to natym że profesor odpowada
    studenci się uczą fajna sprawa i wszystko za darmo zadzwoń do nich jest trochę
    ograniczeń. Jest jeszcze inny prosty sposób GOOGLE piszesz słowo kluczowe np.
    masa spadkowa; dział spakku itp. Nie pisz słowa spadek bo znajdziesz pierwsze
    spadek na giełdzie, spadek kursu walut i inne spadki. Tylko dobrze skonstruowane
    zapytani epozwoli Ci dotrzeć do żródła , możesz skożystać z mądrych słów uzytych
    na forum przez pseudoprawników a po odnalezieniu w necie i przeczytaniu
    fachowej literatury, kodeksów, paragrafów zostaniesz tu udzielać porad.
    Ja jestem elektrykirm i jestem w stanietylko tutej na forum polemizować na każdy
    temat prawny z tymi co tu piszą. Nie tędy droga
    --- Ku przestrodze wszystkim pozdrawiam Kolegów z Palestry----

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 10. Data: 2005-05-24 22:13:20
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    wojtekpa napisał(a):
> [...]
    > po śądach wykopywać zmarłych szukać spdkobierćów dla marnego sądowego

    czasem to postanowienie jest niezbędne

    KG