    Date: Tue, 24 May 2005 11:53:31 +0200
    From: Beniamin <b...@c...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wniosek o nabycie spadku.

    INDYGO29 napisał(a):
    > Witam grupowiczów:)
    > Szukam porady w sprawie Wniosku o nabycie spadku:)
    > Spadek jest po rodzicach.

    Nie ma wspólnego spadku po rodzicach. Są to dwie odrębne sprawy.
    Najpierw trzeba załatwić jedną, a potem drugą.

    > Poza mna jest jeszcze córka i dwóch braci z
    > których jeden nie żyje. Ten nie żyjący brat ma 4 dzieci.
    > Jak dokładnie powinien brzmieć taki wniosek??
    > Jakie dane powinny byc ujete w nim ??
    > Jakie dokumenty powinne byc przygotowane przez spadkobierców??
    > Wogóle co krok po kroku powinienem robic jesli chcę wystąpic o sprawę sądowa
    > o nabycie spadku ??

    Wniosek o stwierdzenie nabycia spadku powinien zawierać miejsce i datę
    sporządzenia, nazwę sądu, do którego jest adresowany, dane
    wnioskodawców, dane innych uczestników i treść wniosku, np.

    Wniosek o stwierdzenie nabycia spadku
    Działając w imieniu własnym, jako córka spadkodawczyni, wnoszę o:
    1. stwierdzenie, że spadek po Marii Kowalskiej, zmarłej w dniu (data) w
    (miejscowość), ostatnio zamieszkałej w (miejsce zamieszkania) nabyli na
    mocy ustawy: wnioskodawca (imię i nazwisko) w 1/3 cześci a także
    uczestnicy: (imię i nazwisko brata) w 1/3 części oraz (imiona i nazwiska
    dzieci drugiego brata) - każdy w 1/12 części.

    Uzasadnienie
    Spadkodawczyni Maria Kowalska, ostatnio zamieszkała w (miejsce
    zamieszkania) zmarła w dniu (data) w (miejsce).

    Dowód: odpis skrócony aktu zgonu spadkodawczyni.

    Do kręgu spadkobierców ustawowych należą: wnioskodawca (imię i
    nazwisko), jako córka spadkodawczyni, a także uczestnicy postępowania:
    (imię i nazwisko) jako syn spadkodawczyni oraz A, B, C,D jako dzieci
    zmarłego syna spadkodawczyni (imię i nazwisko). Dzieci spadkodawczyni
    dziedziczą spadek w 1/3 części, wnuki w 1/12 części.

    Dowód: 1. odpis skrócony aktu urodzenia zmarłej Marii Kowalskiej,
    2. odpis skrócony aktu zgonu zmarłego syna spadkodawcy (imię i nazwisko),
    3. odpis skrócony aktu urodzenia/małżeństwa (imię i nazwisko wnioskodawcy)
    4. i następne - wymienić to co w pkt. 3 - dla każdego uczestnika.

    Poza wymienionymi we wniosku uczestnikami postępowania innych
    spadkobierców nie ma.
    Spadkodawca nie pozostawił żadnych testamentów.

    Dowód: zapewnienie, które zostanie złożone na rozprawie.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Smoliński