  • 1. Data: 2011-07-19 14:50:42
    Temat: Wniosek o hipoteke przymusowa.
    Od: " THX" <j...@W...gazeta.pl>

    Jakiś link do przykładowo i dobrze wypełnionego wniosku o hipotekę przymusową
    na nieruchomościach dłużnika?
    Aktualny, czyli po ostatniej nowelizacji ustawy o księgach wieczystych i
    hipotece.
    Wniosek o wpis hipoteki przymusowej był zawarty w złożonym wniosku
    egzekucyjnym, ale komornikowi najwyraźniej "się nie chce" (marudzi, że trzeba
    osobno, oddzielnie, jeszcze raz itp.), a jest ryzyko, że dłużnik będzie
    sprzedawał majątek.
    Podstawa wpisu to prawomocny nakaz zapłaty z klauzulą wykonalności.
    Najgorsze, że przy składaniu wniosku nie poprzez komornika, a osobiście do
    sądu wieczystoksięgowego trzeba najpierw uzyskać drugi odpis (duplikat)
    nakazu zzapłaty sądu rejonowego, i nie mam pojęcia, ile tygodni / miesięcy
    to zajmie sądowi, szczególnie w okresie urlopowym.
    Pojęcie "niezwłocznie" zobowiązuje tylko biednego obywatela naszej PRL-bis.

  • 2. Data: 2011-07-20 22:10:04
    Temat: Re: Wniosek o hipotekę przymusowa.
    Od: "Jurek W" <j...@k...chip.pl>

    Użytkownik " THX" <j...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > to zajmie sądowi, szczególnie w okresie urlopowym.
    > Pojęcie "niezwłocznie" zobowiązuje tylko biednego obywatela naszej

    Po pierwsze wniosek składasz na druku KW-WPIS - dostępny na stronach
    internetowych Ministerstwa Sprawiedliwości i wielu sądów. Wypełnienie druku
    nie jest wielką filozofią, robiłem to kilkakrotnie bez pomocy prawników, mam
    wykształcenie nieprawnicze.
    Odnośnie odpisu, najlepiej z sądem skontaktować się w pierwszej kolejności
    przynajmniej telefonicznie.
    Niezwłocznie nie oznacza od ręki, ale jak pilnujesz swoich spraw, to trwa
    krócej niż ustawowe 30 dni. Najdłużej sprawa trwa w sądzie
    wieczystoksięgowym.
    Co do tego, że komornikowi się nie chce, wynika z faktu, że egzekucja z
    nieruchomości nie jest tą z tych najłatwiejszych i na ogół komornicy się od
    nich dyplomatycznie wykręcają zniechęcając wierzyciela. Najchętniej i
    najprościej z punktu widzenia komornika blokuje się konta dłużnika, tyle że
    ma to sens, jeśli wysokość środków jest porównywalna z wysokością
    roszczenia.
    Niezależnie od egzekucji komorniczej, a ta w przypadku nieruchomości może
    się okazać trudna lub nieskuteczna, proponuję Ci skorzystanie z usług
    Krajowego Rejestru Długów i z rejestru ochrony konsumenta prowadzonego przez
    ERIF S.A. W moim przypadku to działanie okazało się w przeciwieństwie do
    działań komornika skuteczne. Komornik umorzył egzekucję po 4 miesiącach od
    złożenia przeze mnie wniosku. Owszem, zrobił to zgodnie z obowiązującymi
    przepisami, ale niestety są one takie, że chronią bardziej dłużnika niż
    wierzyciela.

    Jurek W