    From: "Jurek W" <j...@k...chip.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wniosek o hipotekę przymusowa.
    Date: Thu, 21 Jul 2011 00:10:04 +0200

    Użytkownik " THX" <j...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:j045k2$3gv$...@i...gazeta.pl...
    > Jakiś link do przykładowo i dobrze wypełnionego wniosku o hipotekę
    > przymusową
    > na nieruchomościach dłużnika?
    > Aktualny, czyli po ostatniej nowelizacji ustawy o księgach wieczystych i
    > hipotece.
    > Wniosek o wpis hipoteki przymusowej był zawarty w złożonym wniosku
    > egzekucyjnym, ale komornikowi najwyraźniej "się nie chce" (marudzi, że
    > trzeba
    > osobno, oddzielnie, jeszcze raz itp.), a jest ryzyko, że dłużnik będzie
    > sprzedawał majątek.
> [...]

    Po pierwsze wniosek składasz na druku KW-WPIS - dostępny na stronach
    internetowych Ministerstwa Sprawiedliwości i wielu sądów. Wypełnienie druku
    nie jest wielką filozofią, robiłem to kilkakrotnie bez pomocy prawników, mam
    wykształcenie nieprawnicze.
    Odnośnie odpisu, najlepiej z sądem skontaktować się w pierwszej kolejności
    przynajmniej telefonicznie.
    Niezwłocznie nie oznacza od ręki, ale jak pilnujesz swoich spraw, to trwa
    krócej niż ustawowe 30 dni. Najdłużej sprawa trwa w sądzie
    wieczystoksięgowym.
    Co do tego, że komornikowi się nie chce, wynika z faktu, że egzekucja z
    nieruchomości nie jest tą z tych najłatwiejszych i na ogół komornicy się od
    nich dyplomatycznie wykręcają zniechęcając wierzyciela. Najchętniej i
    najprościej z punktu widzenia komornika blokuje się konta dłużnika, tyle że
    ma to sens, jeśli wysokość środków jest porównywalna z wysokością
    roszczenia.
    Niezależnie od egzekucji komorniczej, a ta w przypadku nieruchomości może
    się okazać trudna lub nieskuteczna, proponuję Ci skorzystanie z usług
    Krajowego Rejestru Długów i z rejestru ochrony konsumenta prowadzonego przez
    ERIF S.A. W moim przypadku to działanie okazało się w przeciwieństwie do
    działań komornika skuteczne. Komornik umorzył egzekucję po 4 miesiącach od
    złożenia przeze mnie wniosku. Owszem, zrobił to zgodnie z obowiązującymi
    przepisami, ale niestety są one takie, że chronią bardziej dłużnika niż
    wierzyciela.

    Jurek W