  • 1. Data: 2011-07-19 13:33:59
    Temat: parę pytań ogólnych
    Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl>

    Witam
    Sytuacja wygląda mniej więcej tak:
    TPsa za "rozwiązanie " umowy na świadczenie usług przed czasem ukarała
    mnie karną "fakturą" i sprzedała ten niby dług KRUKowi

    Nie chcę tu wnikać czy to ja czy tez TPsa ma rację.
    Zamierzam sprawę wyjaśnić sądownie ale nie wiem do jakiego sądu
    złożyć pozew: cywilny czy tez gospodarczy?
    Gdzie będzie rozpatrywana sprawa: ja jestem z okolic Poznania a siedziba
    centrali TPsa to Wrocław.

    Sprawa jest ewidentna i zasadniczo wszystko jest czarno na białym : daty
    , pisma i nie wiem czy ten pozew sam napisać czy tez wynajac prawnika.
    Jestem pewien wygranej to koszt ale bez sensu było w sprawie o
    2000złzapłacić prawnikowi więcej niż 2000zł ?

    Z pozdrowieniami
    smal

  • 2. Data: 2011-07-19 13:37:29
    Temat: Re: parę pytań ogólnych
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-07-19 15:33, Tadeusz Smal pisze:
> [...]
    > Zamierzam sprawę wyjaśnić sądownie ale nie wiem do jakiego sądu
    > złożyć pozew: cywilny czy tez gospodarczy?

    A jakie powództwo masz na myśli?

    > Gdzie będzie rozpatrywana sprawa: ja jestem z okolic Poznania a siedziba
    > centrali TPsa to Wrocław.

    TPSA do tego już nie na, szukaj raczej siedziby Kruka.

> [...]
    > Jestem pewien wygranej to koszt ale bez sensu było w sprawie o
    > 2000złzapłacić prawnikowi więcej niż 2000zł ?

    A nie lepiej poczekać na pozew KRUKa? Za sprawę na 2000zł dostaniesz na
    prawnika 600zł kosztów, a czy w tej kwocie znajdziesz chętnego do
    prowadzenia sprawy?

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2011-07-19 13:40:41
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Tadeusz Smal

> [...]
    > Jestem pewien wygranej to koszt ale bez sensu było w sprawie o
    > 2000złzapłacić prawnikowi więcej niż 2000zł ?

    Z taką znajomością języka polskiego, jak tu zaprezentowałeś, odradzam Ci
    samodzielne pisanie pozwów.

  • 4. Data: 2011-07-19 13:44:49
    Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl>

    W dniu 2011-07-19 15:40, to pisze:
    > begin Tadeusz Smal

    > Z taką znajomością języka polskiego, jak tu zaprezentowałeś, odradzam Ci
    > samodzielne pisanie pozwów.

    Pozew napiszę na spokojnie, sprawdzając wszystko kilka razy a nie
    między jednym kęsem a drugim obiadu.
    z pozdrowieniami
    smal

  • 5. Data: 2011-07-19 13:52:31
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 19-07-2011 15:44, Tadeusz Smal pisze:

    > Pozew napiszę na spokojnie, sprawdzając wszystko kilka razy a nie między
    > jednym kęsem a drugim obiadu.

    Jedzenie przeszkadza w mówieniu, nie w myśleniu.
    Składnia i gramatyka lęgnie się w głowie, nie w jamie ustnej.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 6. Data: 2011-07-19 14:09:50
    Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl>

    W dniu 2011-07-19 15:37, Liwiusz pisze:

    > A jakie powództwo masz na myśli?
    :)
    Nie wiem
    :)
    Sprawa jest o to , że ktoś chce ode mnie pieniądze do których nie ma
    prawa. Dotychczas sprawa wygladała tak,ze TPSa przysyłała mi żądanie do
    zapłaty ja odpisywałem im wykazując im błędy .
    Coprawda mi nie odpisywali ale na kilka miesięcy dawali spokój
    Teraz KRUK się odezwał z informacja,że przejęli od TPsa
    tę wierzytelność.
    Z rok temu też jakaś firma windykacyjna informowała ,że przejęła
    wierzytelność ale gdy odpisałem im,że podstawy tej wierzytelności będa
    przedmiotem sprawy sądowej to nigdy więcej sie nie odezwali.

    > TPSA do tego już nie na, szukaj raczej siedziby Kruka.

    Dla mnie to TPsa jest stroną w sprawie bo to ona ma do mnie niezasadne
    roszczenie a nie KRUK, który kupił od nich ten niby dług.

    > A nie lepiej poczekać na pozew KRUKa? Za sprawę na 2000zł dostaniesz na
    > prawnika 600zł kosztów, a czy w tej kwocie znajdziesz chętnego do
    > prowadzenia sprawy?
    :)
    Od KRUKa dziś dostałem informację a 600zł to mniej niż 2000 zł
    choć o 600zł za dużo

    Z pozdrowieniami
    smal

  • 7. Data: 2011-07-19 14:17:30
    Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl>

    W dniu 2011-07-19 15:52, Maddy pisze:

    > Jedzenie przeszkadza w mówieniu, nie w myśleniu.
    > Składnia i gramatyka lęgnie się w głowie, nie w jamie ustnej.

    Nie to jest sprawą ale przejąłem pogląd mojego nauczyciela polskiego z
    liceum, że o ile można zrozumieć o co chodzi to nie ma sensu czepiać się
    kropki, przecinka czy innych po pierdółek.
    Wiesz,złej baletnicy to będzie nitka w spódnicy ...
    Nie zamierzam więcej kontynuować tego odnogi wątku,
    nie czytaj i nie odpisuj jeżeli przeszkadza Tobie mój sposób pisania.
    Będę natomiast bardzo wdzięczny za merytoryczne porady
    z pozdrowieniami i uśmiechami
    smal
    sklep: http://trawki.pl/

  • 8. Data: 2011-07-19 14:21:37
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-07-19 16:09, Tadeusz Smal pisze:

    > Dla mnie to TPsa jest stroną w sprawie bo to ona ma do mnie niezasadne
    > roszczenie a nie KRUK, który kupił od nich ten niby dług.

    To sąd Ci to dobitniej wytłumaczy kto jest stroną (oddalając pozew).

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2011-07-19 14:28:11
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (19.07.2011 16:17), Tadeusz Smal wrote:
    > Nie to jest sprawą ale przejąłem pogląd mojego nauczyciela polskiego z
    > liceum, że o ile można zrozumieć o co chodzi to nie ma sensu czepiać się
    > kropki, przecinka czy innych po pierdółek.

    Może nie przeszkadza w promocji do następnej klasy. Gorzej w dyskusji,
    kiedy może i można zrozumieć, ale jest to nader nieprzyjemne.

    > Nie zamierzam więcej kontynuować tego odnogi wątku,

    Spokojnie, inni za ciebie bedą kontynuować.

    > Będę natomiast bardzo wdzięczny za merytoryczne porady
    > z pozdrowieniami i uśmiechami

    Apropos poglądów twojego nauczyciela, czy masz na myśli że za porady bez
    pozdrowień i uśmiechów nie będziesz wdzięczny?

    p. m.

  • 10. Data: 2011-07-19 14:53:33
    Od: " ąćęłńóśźż" <j...@g...pl>

    Co do zrozumienia tekstu pisanego brzmi to dość podobnie, albo nawet lepiej,
    od każdego wezwania z sądu rejonowego, jakie otrzymuję ;-))

    -----
    > Z taka znajomoscia jezyka polskiego, jak tu zaprezentowales, odradzam Ci
    samodzielne pisanie pozwow.