    From: "Jakub" <...@...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wlasnosc w domu
    Date: Tue, 9 Aug 2005 01:08:25 +0200

    "Patryk Sielski" <p...@e...pw.edu.pl> wrote in message
    news:1123537046.803495@pdp...
    > Mam drobne pytanie:
    > Mieszkanie w którym mieszka moja babcia i matka, do których należy
    > mieszkanie, w którym jesteśmy zameldowani.
    >
    > Jak mogę dociec (jakaś ustawa, może skierować sprawę do sądu czy gdzieś)
    > żebym wiedział:
    > -która część jest mojej matki, a która mojej babci (pokoje)

    chyba nie ma takiego podziału...
    Chociaż wiem że moja babcia ma zapisane dolne piętro a moja ciotka góre - to
    pomogło gdy ciotki firma upadła.
    Ale to był pewnei budunek z formalnym podziałem na dwa mieszkania.

    > -z czego kto może korzystać (toaleta, woda, prąd, opłaty)

    Prawdopodobnie w przypadku gdy nie ma podziału na mieszkania/lokale to każdy
    może korzystać ze wszystkeigo w danym mieszkanu (te rzeczy które wymieniłeś,
    bo jak kupisz sobie telewizor, to jest on Twoją własnością a nie
    współlokatorów), tkórego jest współwłaścicielem.

    > Potrzebuję tej informacji bo są tu megaspory, w ktorych
    > probuja mnie wciagac...
    >
    > Chcialbym wiedziec, czy do pokoju, w ktorym cale zycie mieszkalem moze
    > na przyklad wejsc moja matka, grzebac mi w papierach, nawijac cale
    > godziny (to juz jakies znecanie psychiczne chyba jest)

    Grzebać w papierach na pewno nie może (to Twoja własność prywatna).