  • Data: 2020-10-29 20:48:07
    Temat: Re: Wjazd samochodem w ludzi.
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 29.10.2020 o 13:28, J.F. pisze:

    > Ale co masz na mysli ? Potrącone nie maja wiekszych obrazen, wiec to
    > zwykle wykroczenie.

    W mojej ocenie mocno dyskusyjne jest, czy to jest wykroczenie. W
    kodeksie wykroczeń jest mowa o nieumyślności. Wjechanie w kilka
    blokujących drogę osób nieumyślnym potrąceniem trudno nazwać. Mógł ją
    walnąć młotkiem, uderzył samochodem. Moim zdaniem należy samochód
    traktować jako narzędzie.

    Natomiast osobną sprawą pozostaje, na ile działania kierującego były
    nielegalne. To, że kobieta bierze udział w proteście (nie ważne, czy
    legalnym, czy nie, czy słusznym) nie powoduje, że jest automatycznie
    wyłączona spod prawa i może sobie bezkarnie zmuszać inne osoby do
    określonego zachowania. Facet do domu chciał wjechać. Kobieta bezprawnie
    mu to uniemożliwiała.

    Przy czym mamy tam tylko jakieś wycinki na filmiku. Zazwyczaj Policja
    blokuje taki odcinek drogi, właśnie by nie dopuścić do tego typu
    sytuacji, gdy protestujący, który z punktu widzenia prawa jest po prostu
    pieszym wpadnie pod prawidłowo jadący jezdnią samochód.

    W każdym razie podrzucam pomysł na dyskusję.

    --
    Robert Tomasik