  • 1. Data: 2003-01-09 14:14:09
    Temat: Wizy do USA
    Od: "Hubert Suder" <h...@p...onet.pl>

    Cześć,
    mam pytanie; Czy można polecieć na samo lotnisko
    (bez przekraczania kontroli paszportowej po przylocie na miejsce) do USA bez wizy?
    Pozdrawiam
    Hubert

  • 2. Data: 2003-01-09 14:37:10
    Temat: Re: Wizy do USA
    Od: "Qwax" <...@...Q>

    Cześć,
    mam pytanie; Czy można polecieć na samo lotnisko
    (bez przekraczania kontroli paszportowej po przylocie na miejsce) do
    USA bez wizy?

    Nie wiem - ale sądzę że tak bo inaczej nie mógłby istnieć ruch
    tranzytowy.

    Pozdrawiam
    Qwax

  • 3. Data: 2003-01-09 14:59:10
    Od: "Telesfor Baudot" <T...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Qwax" <...@...Q> napisał w wiadomości
> [...]
    > USA bez wizy?
    >
    > Nie wiem - ale sądzę że tak bo inaczej nie mógłby istnieć ruch

    ZTCW to nie.

    Przygotowywałem się do lotu na Tahiti z międzyladowaniem w LA na kilka
    godzin i musialem miec wizę USA. Informacji takich udzielają m.in. linie
    lotnicze.

    Telesfor Baudot (T...@p...onet.pl)
    http://tele2001.republika.pl

  • 4. Data: 2003-01-09 15:34:18
    Od: "SzerszeN" <s...@s...pl>

> [...]
    > USA bez wizy?
    >
    > Nie wiem - ale sądzę że tak bo inaczej nie mógłby istnieć ruch

    chyba jednak nie, o ile dobrze pamietam, ale bede musial sie jeszcze spytac
    zony, to w polsce sprawdzaja czy masz wize i przypuszczam ze bez wizy cie
    nie wypuszcza

  • 5. Data: 2003-01-09 15:49:45
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    W artykule <_DgT9.47612$Gg2.411930@news.chello.at> SzerszeN napisał(a):

    > chyba jednak nie, o ile dobrze pamietam, ale bede musial sie jeszcze spytac
    > zony, to w polsce sprawdzaja czy masz wize i przypuszczam ze bez wizy cie
    > nie wypuszcza

    Kto w Polsce sprawdza, czy mam wizę? Nienienie, polskich służb
    granicznych nie obchodzi wiza amerykańska. Polska to wolny kraj, możesz
    sobie podróżować gdzie chcesz, najwyżej Cię tam nie wpuszczą.

    Na pewno można polecieć - w paszport zagląda dopiero koleś na lotnisku.
    Pytanie tylko (do kolegi, który rozpoczął wątek), jak przejdziesz
    na drugi koniec lotniska w celu wpakowania się do powrotnego
    samolotu, jeśli to wymaga przejścia pomiędzy terminalami, a na drodze
    stanie Ci rzeczony koleś? Przypuszczam, że możesz mieć spore kłopoty,
    z deportacją i zakazem wjazdu do USA włącznie, a jeśli będziesz miał
    przy sobie jakieś nożyczki albo inny ostry przedmiot to mogą Cię
    nawet za bin Ladena uznać i zamknąć bez procesu w bazie na Kubie. ;)

    Ruch tranzytowy, jeśli przez USA taki w ogóle istnieje, na pewno jest
    realizowany wydzielonymi korytarzami i na pewno nie ma możliwości
    pozwiedzania sobie miasta w oczekiwaniu na kolejny samolot... Aaa, i
    jeszcze jedno - jeśli liczysz na to, że coś komuś przekażesz z
    tej strefy 'przed celnikiem', to daj sobie spokój, gdyby tak było można,
    to dragi z Kolumbii leciałyby przez takie lotnisko tonami. ;)

    Ale chyba tak naprawdę chodzi Ci o to, żeby polecieć a potem prześliznąć
    się do Raju... Wybij to sobie z głowy, zastrzelą Cię albo gorzej,
    serio.
    --
    Samotnik

  • 6. Data: 2003-01-09 16:42:33
    Od: "WIDZI" <w...@i...net.pl>

    > Kto w Polsce sprawdza, czy mam wizę? Nienienie, polskich służb
    > granicznych nie obchodzi wiza amerykańska. Polska to wolny kraj, możesz
    > sobie podróżować gdzie chcesz, najwyżej Cię tam nie wpuszczą.

    Jasne ze sprawdzaja, juz przy zakupie biletu pytaja sie o wize.
    A wiekszosc krajow i portow lotniczych ma umowy z USA ze sprawdzaja wizy.
    We frankfurcie sprawdzaja nawet autentycznosc wiz.

    > Ruch tranzytowy, jeśli przez USA taki w ogóle istnieje, na pewno jest
    > realizowany wydzielonymi korytarzami i na pewno nie ma możliwości
    > pozwiedzania sobie miasta w oczekiwaniu na kolejny samolot...

    Nie slyszales nigdy o tranzycie?
    A nawet robi sie tak ze lecisz np do Japoni z Warszawy i mozesz miec lot z
    przesiadkami np: w USA to wlasnie sie nazywa tranzyt.
    Wysiadasz ze swojego samolotu i na terminalu przesiadasz sie do nastepnego.
    A o wyjsciu z lotniska nie ma nawet mowy.

    Wojtek

  • 7. Data: 2003-01-09 18:02:26
    Od: "Marcin F." <k...@n...pl>

    Mam obywatelstwo i latam czesto do USA wiec sie orientuje
    jak to wyglada.
    Przy odprawie biletowo bagazowej, oraz paszportowej sprawdzana
    jest wiza. Jesli nie masz takowej, to niestety, zostajesz
    w Polsce. Dlaczego??? A kto bedzie placil za Twoj bilet powrotny?
    Rzad USA, rzad Polski, czy zalozmy LOT?
    WIec zeby uniknac takich sytuacji, sprawdzaja wizy zaraz przed wejsciem
    do samolotu. A w USA szans nie masz na przejscie poza lotnisko.musisz
    przejsc odprawe bagazowa (wyodrebnione pomieszczenie) i tak samo odprawe
    celna! A policji tam tyle ze i tak ci sie nie uda :)

    no to tyle, pozdrawiam
    M.

  • 8. Data: 2003-01-09 20:25:45
    Od: "SzerszeN" <s...@s...pl>

    > Kto w Polsce sprawdza, czy mam wizę? Nienienie, polskich służb
    > granicznych nie obchodzi wiza amerykańska. Polska to wolny kraj, możesz
    > sobie podróżować gdzie chcesz, najwyżej Cię tam nie wpuszczą.

    widac panie kolego ze nie leciales do usa :)
    sprawdzaja wize i jej autentycznosc, i to bardzo dokladnie, jak nie masz
    wizy to nie wsiadziesz do samolotu, dane zebrane na podstawie lotow do usa w
    styczniu i w lipcu zeszlego roku