  • 1. Data: 2004-12-07 13:22:51
    Temat: Witam, odszkodowanie od ubezpieczyciela administracji? ...
    Od: "Faraonka" <rudakocicaNO**@**SPAMpoczta.onet.pl>

    Witam serdecznie,
    chciałabym sie dowiedziec, czy jest mozliwosc uzyskania odszkodowania od
    ubezpieczyciela administracji budynku, a konkretnie:
    mieszkam w starej kamienicy (1 pietrowej), w ktorej ogrzewanie mamy wspolne
    z sasiadem (z dolu) gdzie w piwnicy zostal umieszczony piec c.o.(jest tam
    odkad pamietam), niestety mielismy nieszczelny komin od 5 lat, ale dopiero
    w tym roku zaczeto remontowac (tzn. 4 dziury o srednicy 15 cm u mnie i
    pekniecie przez cala wysokosc komina u sasiada), administracja zaczela
    remontowac 2,5 tygodnia temu i ze tak powiem konca nie widac kiedy skoncza
    (pozdzierane tapety, oderwane kasetony, przebicie sie przez sufit na strych
    oraz przez podloge do sasiada).
    Moj ubezpieczyciel i sasiada nie przewiduje zadnego odszkodowania z tytulu
    "zaczadzenia" czy tez remontu komina (co wcale mnie nie dziwi).
    Ale czy nie mozna by zwrocic sie o to odszkodowanie do ubezpieczyciela
    administracji? prosze o jakies rady, czy tez podpowiedzi co mozna z tym
    zrobic?
    ______________
    Z pozdrowieniami
    Krystyna P.

  • 2. Data: 2004-12-07 13:35:21
    Od: seb <s...@k...to.wie.com>

    On 2004-12-07 14:22, Faraonka wrote::

    > Witam serdecznie,
    > chciałabym sie dowiedziec, czy jest mozliwosc uzyskania odszkodowania od
    > ubezpieczyciela administracji budynku, a konkretnie:

    Chodzi Ci pewnie o ubezpieczenie OC administratora. W taki razie, trzeba
    się zastanowić, czy nastąpiła szkoda, za którą administrator (jego
    ubezpieczyciel) jest odpowiedzialny.
    Odpowiedź: nie wystąpiła szkoda ubezpieczeniowa, bo nie nastąpiło
    zdarzenie nieprzewidziane (losowe) niezależne od woli poszkodowanego,
    czy sprawcy.
    Przecież remont był zaplanowany.
    W tym przypadku, administrator (właściciel budynku) powinien oczywiście
    pokryć koszty przywrócenia do stanu poprzedniego (naprawienia uszkodzeń
    itd.), ale możesz zapomnieć o odszkodowaniu od Ubezpieczyciela.

    --
    seb (frovna <ROT13> ic . cy)
    -I zdanżam wszędzie na czas!

  • 3. Data: 2004-12-07 13:53:47
    Od: "Faraonka" <rudakocicaNO**@**SPAMpoczta.onet.pl>

    >Odpowiedź: nie wystąpiła szkoda ubezpieczeniowa, bo nie nastąpiło zdarzenie
    >nieprzewidziane (losowe) niezależne od woli poszkodowanego, czy sprawcy.
    to prawda, to bylo nieprzewidziane i nie zalicza sie do tzw. "zdarzen
    losowych"

    > Przecież remont był zaplanowany.
    nie, mieszkancy monitowali juz od 1999 roku ze ulatnia sie czad, ale ze
    dopiero teraz, po 5 latach zaczelo sie na dobre "dymic", poniewaz
    przypadkiem kupiony zostal kiepskiej jakosci opal, wiec nagle zaczeto
    remontowac, choc remont komina to "tymczasowe rozwiazanie problemu"
    poniewaz, planowane jest zburzenie komina i budowa od podstaw na wiosne

    > W tym przypadku, administrator (właściciel budynku) powinien oczywiście
    > pokryć koszty przywrócenia do stanu poprzedniego (naprawienia uszkodzeń
    > itd.), ale możesz zapomnieć o odszkodowaniu od Ubezpieczyciela.
    dziekuje za rade, bedziemy probowac w takim razie u administratora, poniewaz
    nie mozna tak zostawic tej sprawy, by inni mieszkancy nie mieli podobnych
    problemow

    > seb (frovna <ROT13> ic . cy)
    ______________
    Z pozdrowieniami
    Krystyna P.

  • 4. Data: 2004-12-07 14:03:59
    Od: seb <s...@k...to.wie.com>

    On 2004-12-07 14:53, Faraonka wrote::

> [...]
    > remontowac, choc remont komina to "tymczasowe rozwiazanie problemu"
    > poniewaz, planowane jest zburzenie komina i budowa od podstaw na wiosne

    Chodziło mi o to, że był zaplanowany - niekoniecznie z dużym
    wyprzedzeniem, ale jednak. Administracja przecież musiała zebrać
    robotników, umówić na określony dzień (nawet jutro), opracować plan
    remontu itd.

    --
    seb (frovna <ROT13> ic . cy)
    -I zdanżam wszędzie na czas!

  • 5. Data: 2004-12-07 14:05:40
    Od: seb <s...@k...to.wie.com>

    On 2004-12-07 14:53, Faraonka wrote::

    > dziekuje za rade, bedziemy probowac w takim razie u administratora, poniewaz
    > nie mozna tak zostawic tej sprawy, by inni mieszkancy nie mieli podobnych
    > problemow

    Chociaż.. tak sobie myślę - warto byłoby zobaczyć ich polisę i zakres
    ubezpieczenia.

    --
    seb (frovna <ROT13> ic . cy)
    -I zdanżam wszędzie na czas!

  • 6. Data: 2004-12-07 14:14:05
    Od: seb <s...@k...to.wie.com>

    On 2004-12-07 14:53, Faraonka wrote::

    > dziekuje za rade, bedziemy probowac w takim razie u administratora, poniewaz
    > nie mozna tak zostawic tej sprawy, by inni mieszkancy nie mieli podobnych
    > problemow

    Sprawdźcie jeszcze, czy administrator posiada obowiązkowe ubezpieczenia
    OC zarządcy nieruchomości. Jeśli tak, można byłoby ewentualnie pomyśleć.

    --
    seb (frovna <ROT13> ic . cy)
    -I zdanżam wszędzie na czas!

  • 7. Data: 2004-12-07 16:00:59
    Od: "Faraonka" <rudakocicaNO__@__SPAMpoczta.onet.pl>

    > Sprawdźcie jeszcze, czy administrator posiada obowiązkowe ubezpieczenia OC
    > zarządcy nieruchomości. Jeśli tak, można byłoby ewentualnie pomyśleć.

    Zarzadca nieruchomosci jest Sp. z o.o. FEROMA w Opolu, ma swoje oddziały w
    Szczecinie i Polkowicach, wiec na pewno posiada obowiazkowe ubezpieczenie
    OC.
    W takim razie pismo zostanie skierowane wlasnie do tej firmy.
    bardzo dziekuje za pomoc
    i serdecznie pozdrawiam
    Krystyna P.