  • 1. Data: 2013-06-18 11:30:47
    Temat: Windykacja: Sp. z o.o. K. A.
    Od: Krzysiek <d...@p...fm>

    Witam, problem wygląda następująco - otóż zakończyło się, bezskutecznie,
    postępowanie przeciwko spółce komandytowo - akcyjnej(SKA).
    Jedynym Komplementariuszem w spółce jest sp. z o.o.
    Chciałbym pozwać wspólników sp. z o.o. - czy po bezskutecznej egzekucji
    na SKA trzeba pozwać teraz komplementariusza - Sp. z o.o. - czy można
    już bezpośrednio wspólników?

    pozdrawiam,
    Krzysiek

  • 2. Data: 2013-06-18 12:41:20
    Temat: Re: Windykacja: Sp. z o.o. K. A.
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-06-18 11:30, Krzysiek pisze:
> [...]
    > Chciałbym pozwać wspólników sp. z o.o. - czy po bezskutecznej egzekucji
    > na SKA trzeba pozwać teraz komplementariusza - Sp. z o.o. - czy można

    Nie masz podstaw do pozwania wspólników w żadnym przypadku.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2013-06-18 20:18:11
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Krzysiek" <d...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > Chciałbym pozwać wspólników sp. z o.o. - czy po bezskutecznej egzekucji
    > na SKA trzeba pozwać teraz komplementariusza - Sp. z o.o. - czy można już

    Nie wspólników (ci odpowiadają do wysokości wniesionych wkładów) tylko
    ewentualnie zarząd.

  • 4. Data: 2013-06-20 16:20:32
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 18 cze 2013 20:18, Robert Tomasik pisze:
    > Użytkownik "Krzysiek" <d...@p...fm> napisał w wiadomości
    >
    > Nie wspólników (ci odpowiadają do wysokości wniesionych wkładów) tylko
    > ewentualnie zarząd.

    Mówiąc dokładnie to w ogóle nie odpowiadają. Gdyby odpowiadali do
    wysokości wniesionych wkładów, to wierzyciel spółki mógłby z majątku
    każdego wspólnika "ściągnąć" równowartość wkładu, a nie może.

    --
    .B:artek.

  • 5. Data: 2013-06-20 22:15:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 20 Jun 2013, .B:artek. wrote:

    > Mówiąc dokładnie to w ogóle nie odpowiadają.

    Formalnie chyba tak właśnie jest - wkłady stanowią ich majątek!
    Do momentu umorzenia/wykreślenia spółki (postawienie w upadłość
    chyba nie wystarczy) są "ich".

    > Gdyby odpowiadali do wysokości
    > wniesionych wkładów, to wierzyciel spółki mógłby z majątku każdego wspólnika
    > "ściągnąć" równowartość wkładu, a nie może.

    Tylko dlatego, że ten wkład został już "przejęty" na inne cele :)
    Odpowiadają RAZ, łącznie, do wysokości wkładów - a przedstawiasz
    taką wersję, jakby wobec każdego roszczenia osobno odpowiadali
    do wysokości wkładów (czyli przy 100 roszczeniach do 100-krotności
    wysokości wkładu).

    Pasuje?

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2013-06-21 11:55:32
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 20 cze 2013 22:15, Gotfryd Smolik news pisze:

    > Formalnie chyba tak właśnie jest - wkłady stanowią ich majątek!

    Żartujesz, Waść??? Wkłady stanowią majątek spółki, są wpisywane po
    stronie aktywów w sprawozdaniu finansowym, nie można ich zwracać
    wspólnikom. NIE stanowią majątku wspólników, tylko spółki. Błagam!!!

    > Do momentu umorzenia/wykreślenia spółki (postawienie w upadłość
    > chyba nie wystarczy) są "ich".

    Nie są ich, są spółki. Kłaniają się podstawy dotyczące funkcjonowania
    spółek. Mylisz spojrzenie ekonomiczne - gdzie spółka i wszystko co jest
    jej "należy" do wspólników, od spojrzenia prawnego.

> [...]
    > taką wersję, jakby wobec każdego roszczenia osobno odpowiadali
    > do wysokości wkładów (czyli przy 100 roszczeniach do 100-krotności

    Poczytaj o odpowiedzialności cywilnej. NIE odpowiadają, bo wnosząc wkład
    "żegnają" się z nim przynajmniej do umorzenia udziałów albo rozwiązania
    spółki nawet. To tak jakbym Ci sprezentował 500 zł, za które kupisz
    sobie spodnie i koszule, i powiedziałbym, że chodzisz w moich ciuchach.

    --
    .B:artek.

  • 7. Data: 2013-06-21 21:34:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 21 Jun 2013, .B:artek. wrote:

    > Żartujesz, Waść??? Wkłady stanowią majątek spółki, są wpisywane po stronie
    > aktywów w sprawozdaniu finansowym, nie można ich zwracać wspólnikom. NIE
    > stanowią majątku wspólników, tylko spółki. Błagam!!!

    Dobra, dobra. Mea culpa.
    "Udziały uzyskane za wkłady stanowią ich majątek".

    > spółki nawet. To tak jakbym Ci sprezentował 500 zł, za które kupisz sobie
    > spodnie i koszule, i powiedziałbym, że chodzisz w moich ciuchach.

    Tyle, że za to nie "prezent", bo w zamian za ten prezent mam
    "papier wartościowy". Może on kiedyś stać się bezwartościowy, co faktu
    iż *stanowi majątek* nie zmienia.

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2013-06-25 01:36:40
    Od: Koziołek <d...@X...pl>

    Gotfryd Smolik news napisał:
    > Dobra, dobra. Mea culpa.

    Gotfryd. Nie wierzę. To ja - i moja księgowa - od prawie dziesięciu lat się
    tobą podpieramy, a Ty tu nam taki numer wycinasz... Toć ja na tych juznetach
    w Ciebie jak w obrazek spoglądam...

    ;)

    Pozdr.,

    Koziołek
    --
    www.blogmateuszka.blox.pl
    www.przepraszamzacrossposta.blox.pl

  • 9. Data: 2013-06-25 11:59:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 25 Jun 2013, Koziołek wrote:

    > Gotfryd. Nie wierzę. To ja - i moja księgowa - od prawie dziesięciu lat się
    > tobą podpieramy,

    Powiadasz że jestem nieomylny niby skarbowka albo ZUS? ;)

    > ;)

    :D

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2013-06-25 15:25:03
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Powiadasz że jestem nieomylny niby skarbowka albo ZUS? ;)

    W kwestiach wiary nieomylny jest Biskup Rzymu. W kwestiach podatkowych Ty
    :-)) Ciekawe, kiedy w uzasadnieniu do decyzji pojawisz sie jako źródło
    wykładni :-)