  • Data: 2002-11-13 15:06:25
    Temat: Re: Windows OEM
    Od: "SOTB" <k...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Oczywiście.

    > Nie musi. W ustawie o prawach autorskich i pokrewnych nie ma o tym
    > żadnej mowy.

    Pierwsze zdanie (z którym się zgodziłeś) miało w domyśle wiązać się z drugim
    (z którym się nie zgodziłeś).

    Zatem (wg licencji) kupujący zgadza się na warunki licencji, ale
    jednocześnie nie może używać programu jeśli nie otrzymał wszystkich
    nośników, sprzętu, itd.

    > A bo już mnie nuży ciągłe tłumaczenie ludziom, że nie są niewolnikami
    > twórców i swoje prawa też mają. Na dodatek dobitnie i jednoznacznie
    > podane w ustawie.
    > Nuży mnie też tłumaczenie, że licencja OEM jest licencją DLA SPRZEDAWCY,
    > by mógł sprzedawać program, a nie dla klienta.

    Słusznie, słusznie. Zawsze warto potrzymać kij z drugiego końca. Ale jak tu
    bronić się przed BSA, którego wyznacznikiem prawa jest licencja. Licencja,
    która jest w tym wypadku umową. Może i prawo stanowi inaczej. W takim razie
    dlaczego każdy instalujący program musi się zgodzić na warunki producenta
    zanim zakończy się instalacja. Jeśli nie akceptujesz - nie zainstalujesz. I
    prawo to nic nie wskóra. Przynajmniej na razie.

    SOTB