  • 1. Data: 2005-03-25 23:15:35
    Temat: Windows 98SE OEM a kwestie prawne
    Od: "Jacek" <n...@n...pl.pl>

    3 lata temu zakupiłem z płytą główną i dyskiem twardym Win98SE OEM.
    Wtedy o ile się orientuję system był lehgalny jeśli pracował z zakupionym
    wraz z nim elementem.
    Teraz podobno jest tak, że system po zainstalowaniu przywiązuje się do płyty
    głównej.
    Jednak skoro kupiłem dawno to chyba prawo obowiązuje takie jak w chwili
    nabycia ?
    Zmierzam do tego, że chciałbym wymienić płytę główną pozostawiając dysk z
    którym kupiłem tego Win98, czy to będzie legalne ?

    Jacek

  • 2. Data: 2005-03-25 23:29:42
    Temat: Re: Windows 98SE OEM a kwestie prawne
    Od: "polski bambo" <b...@p...afryka.pl>

    Użytkownik "Jacek" <n...@n...pl.pl> napisał w wiadomości
    > Teraz podobno jest tak, że system po zainstalowaniu przywiązuje się do
    > płyty
    > głównej.

    sznurkiem :)

    > Jednak skoro kupiłem dawno to chyba prawo obowiązuje takie jak w chwili
    > nabycia ?

    tak. Zaakceptowałeś umowę licencyjną w chwili nabycia.

    > Zmierzam do tego, że chciałbym wymienić płytę główną pozostawiając dysk z
    > którym kupiłem tego Win98, czy to będzie legalne ?

    Będzie, ale radzę do nowej płyty dokupić nowy procesor, pamięci i nowy dysk,
    choćby te najtańsze i tak będa lepsze od tych co masz, oraz Windows XP Home
    z Service Pack 2 i koniecznie jakiś dobry program antywirusowy. Razem jakieś
    1200 zł. Jeżeli nie masz tyle, warto zaczekać i zaoszczędzić.

  • 3. Data: 2005-03-25 23:33:12
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Jacek napisał(a):
> [...]
    > Zmierzam do tego, że chciałbym wymienić płytę główną pozostawiając dysk z
    > którym kupiłem tego Win98, czy to będzie legalne ?

    Zdania sa podzielone.
    Jedni twierdza ze wiazaca jest licencja M$ ktore tego zabrania.
    Inni twierdza ze kupiles "kopie" i sobie z nia mozesz robic co chcesz,
    bo licencja jako niezgodna z prawem nieobowiazuje.

    Mozesz pojsc trzecia droga i do obudowy nowego komputera wlozyc stara
    plyte glowna (nie podlaczac do niczego, tylko wlozyc zeby sie znajdowala
    wewnatrz) ;)
    Powinno poskutkowac w razie kontroli jakis panow co nie znaja sie za
    bardzo na tym co robia a tylko postepuja wedlug jakiejs srednio madrej
    instrukcji.

  • 4. Data: 2005-03-25 23:44:14
    Od: "polski bambo" <b...@p...afryka.pl>

> [...]
    > Powinno poskutkowac w razie kontroli jakis panow co nie znaja sie za
    > bardzo na tym co robia a tylko postepuja wedlug jakiejs srednio madrej

    Typowo prawnicza porada.
    Nie martw się o chłodzenie wewnątrz obudowy, oraz o możliwość zwarcia.
    Jeżeli coś takiego nastąpi i spalisz firmę, czy mieszkanie, oraz cały
    budynek wraz z ludźmi, to jeżeli przeżyjesz zawsze możesz w sądzie powołać
    się na poradę prawnika Tomasza Pyry z genialnego prawniczego forum
    niesprawiedliwosci pl.soc.prawo. ;)

  • 5. Data: 2005-03-26 06:44:58
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    polski bambo napisał(a):

> [...]
    > budynek wraz z ludźmi, to jeżeli przeżyjesz zawsze możesz w sądzie powołać
    > się na poradę prawnika Tomasza Pyry z genialnego prawniczego forum

    Nie jestem prawnikiem, a wlasnie informatykiem.
    Zreszta zapewniam cie ze mozna stara plyte tak wlozyc do obudowy zeby
    nie wywolala zwarcia. A i chlodzenie bylo sprawne.

    Widzialem juz sprawnie dzialajace 2 komputery w jednej obudowie (i to
    zupelnie nowoczesny i mocno grzejajacy sie sprzet) wiec na prawde
    wrzucona druga plyta glowna nie zrobi na mnie duzego wrazenia.

    Pozatym czy licencja OEM mowi ze ten sprzet ma koniecznie byc sprawny? ;)
    Zawsze mozna sobie dociac ta stara plyte do potrzebnych rozmiarow i
    wylozyc nia na przyklad spod obudoy i boki.
    Jako efekt dodatkowy podnosi o 150% bajeranckosc wnetrza kompuera. ;)

  • 6. Data: 2005-03-26 08:01:41
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Sat, 26 Mar 2005 00:33:12 +0100, na pl.soc.prawo, Tomasz Pyra
    napisał(a):

    > Inni twierdza ze kupiles "kopie" i sobie z nia mozesz robic co chcesz,
    > bo licencja jako niezgodna z prawem nieobowiazuje.

    Nie "inni" tylko "inny", w sensie odmienny. Mimo wszystko proszę nie
    rozpowszechniać poglądów psychopatów.

    --
    Olgierd
    gsm: 502DEFUNK ||| JID: o...@j...org ||| gg: 3657597

  • 7. Data: 2005-03-26 08:33:53
    Od: "Leszek" <l...@h...poczta.fm>

    > Nie jestem prawnikiem, a wlasnie informatykiem.

    Nie dokarmiaj trolla.
    Z psycholem nie wygrasz.

    Pzdr
    Leszek

  • 8. Data: 2005-03-26 10:48:10
    Od: poreba <d...@p...com>

    "Jacek" <n...@n...pl.pl> popełnił 26 mar 2005 na pl.soc.prawo utwór

> [...]
    > płyty głównej.
    > Jednak skoro kupiłem dawno to chyba prawo obowiązuje takie jak w
    Oszywiście zawierałeś określoną umowę na określonych warunkach.
    Biorąc pod uwagę inne głosy w tym wątku, mniej lub bardziej chore,
    bierz jednakrowniez pod uwagę, że przy instalacji jakiejś poprawki,
    update mogłeś zaakceptować i przyjąć zmianę tej umowy sprzed trzech lat
    - na warunki, jakie teraz są proponowane z systemami OEM.
    Przyjrzyj się eulom od dajreksów, sekjurity paczy, serwis paków itp.
    Ba! być może nawet bez zmian sprzętu stracisz prawo do użytkowania
    oprogramowania za 2 lata
    (od kiedy w prawie autorskim obowiązuje domniemanie 5letniego okresu? -
    "o ile strony nie ustalily inaczej...")

    --
    pozdro
    poreba

  • 9. Data: 2005-03-26 11:04:54
    Od: poreba <d...@p...com>

    Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> popełnił 26 mar 2005 na
    pl.soc.prawo utwór news:d230le$h43$1@nemesis.news.tpi.pl:

    > Widzialem juz sprawnie dzialajace 2 komputery w jednej obudowie
    A ja widziałem 3 komputery bez żadnej obudowy z elementami przytwiedzonymi
    do pleców meblościanki blachowkrętami, i nawet nie jestem informatykiem.
    W TV pokazywali kiedyś faceta łapiącego się, bez najmniejszego trudu
    lewą ręką, prowadzoną pod udem, za prawe ucho.
    Nie zawsze, i nie każdemu, taka ekwilibrystyka wychodzi na zdrowie.

    Dla pytacza najważniejsze chyba będzie, że Win98se zainstaluje się
    bezproblemowo (chyba, MS wie) na nowym sprzecie nie uruchamiając
    żadnego RED-alertu antypirackiego w REDmont.

    z dużym ;)

    --
    pozdro
    poreba

  • 10. Data: 2005-03-26 15:21:38
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    poreba wrote:

    > Dla pytacza najważniejsze chyba będzie, że Win98se zainstaluje się
    > bezproblemowo (chyba, MS wie) na nowym sprzecie nie uruchamiając żadnego
    > RED-alertu antypirackiego w REDmont.

    uruchomić się uruchomi, bo wtedy jeszcze nie stosowali fikuśnych
    zabezpieczeń.
    Czy to będzie zgodne z licencją, to tego nawet sam microsoft nie wie,
    tak namieszali.