  • 41. Data: 2006-03-06 12:01:10
    Temat: Re: Wiele działalności gospodarczych
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    Wojciech Skorupski <w...@i...pl> naskrobał/a w
    news:duh7lg$g0q$4@atlantis.news.tpi.pl:

    > Ale mam np. pięć odpisów wpisu do KRS jednoosobowych spółek z o.o.,
    > też dokument, też urzędowy, ponadto bliższy DG niż książeczka
    > wojskowa. Przykłady też mógłbym mnożyć. Nie jest to zasada ogólna.

    Spółki z o.o. są osobami prawnymi i jako takie są wpisywane jako
    przedsiębiorcy, a nie ich wspólnicy.

  • 42. Data: 2006-03-06 12:02:21
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "Wojciech Skorupski" <w...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Ale mam np. pięć odpisów wpisu do KRS jednoosobowych spółek z o.o., też
    > dokument, też urzędowy, ponadto bliższy DG niż książeczka wojskowa.
    > Przykłady też mógłbym mnożyć. Nie jest to zasada ogólna.

    ????- a co to ma do rzeczy?
    Spolek mozesz miec i 100 w strukturach rownoleglych, lancuchowych lub
    drzewiastych. Kazda z nich to oddzielna osoba prawna. Dla ich bytnosci nie
    jest istotne kto jest jej wspolnikiem i ilu ich jest.

    Przy okazji - pytanie mi sie nasunelo:
    Czy spolka A moze miec udzialy w B i jednoczesnie spolka B w A?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 43. Data: 2006-03-06 12:03:29
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Wojciech Skorupski napisał(a):
    > Ale mam np. pięć odpisów wpisu do KRS jednoosobowych spółek z o.o., też
    > dokument, też urzędowy, ponadto bliższy DG niż książeczka wojskowa.
    > Przykłady też mógłbym mnożyć. Nie jest to zasada ogólna.

    Właśnie - odpisów wpisu. Jednego wpisu.
    Przykład nietrafiony.

    KG

  • 44. Data: 2006-03-06 12:09:22
    Od: Wojciech Skorupski <w...@i...pl>

> [...]
    > drzewiastych. Kazda z nich to oddzielna osoba prawna. Dla ich bytnosci nie
    > jest istotne kto jest jej wspolnikiem i ilu ich jest.
    Istotne jest to, że mam 5 dokumentów w jakiś sposób mnie dotyczących pod
    różnymi numerami. Mogę też prowadzić działalność regulowaną i mieć kilka
    wpisów pod różnymi numerami w rejestrze dotyczących różnych profili
    tejże działalności. Chodzi o wielość wpisów - nie jest ona niemożliwa,
    unikalność wpisu nie jest zasadą.

    > Przy okazji - pytanie mi sie nasunelo:
    > Czy spolka A moze miec udzialy w B i jednoczesnie spolka B w A?

    Ciekawe pytanie. Na pierwszy rzut oka nie powinno to być możliwe, ale
    nie mogę przywołać żadnej regulacji ad hoc. Zastanowię się.

    Pozdrawiam
    WS

    Zobacz stronkę mojej córeczki
    www.gretka.vel.pl
    *****************************

  • 45. Data: 2006-03-06 12:11:11
    Od: Wojciech Skorupski <w...@i...pl>

    > Właśnie - odpisów wpisu. Jednego wpisu.
    > Przykład nietrafiony.

    Trafiony. Odpisów pięciu wpisów pięciu spółek, których jestem właścicielem.

  • 46. Data: 2006-03-06 12:12:42
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl> naskrobał/a w

    > Przy okazji - pytanie mi sie nasunelo:
    > Czy spolka A moze miec udzialy w B i jednoczesnie spolka B w A?

    Tak, chyba, że jedna jest zależna od drugiej.

  • 47. Data: 2006-03-06 12:14:49
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 6 mar o godzinie 13:11, na pl.soc.prawo, Wojciech Skorupski
    napisał(a):

    > Trafiony. Odpisów pięciu wpisów pięciu spółek, których jestem właścicielem.

    Ale te spółki właśnie są 'odrębnymi' podmiotami prawnymi - stąd róźne nr
    pod którymi organ dokonał ich rejestracji. To że w tej chwili Ty jesteś ich
    właścicielem jest mało istotne - w każdej chwili możesz zbyć udziały -
    prawda? Ale zbycie udziałów nie oznacza że spółka przestaje istnieć.
    Zmienia się tylko zarządzający, udziałowiec.

    A w EDG właśnie częścią która jest stała to jest ..... osoba fizyczna - i
    ona może mieć jeden wpis.
    Przecież w KRSie nie masz dwóch takich samych nr dla dwóch różnych spółek -
    prawda?

    --
    Herbi
    06-03-2006 13:14:27

  • 48. Data: 2006-03-06 12:17:16
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    > Ciekawe pytanie. Na pierwszy rzut oka nie powinno to być możliwe, ale
    > nie mogę przywołać żadnej regulacji ad hoc. Zastanowię się.

    Bo chodzi o taka hipotetyczna sytuacje:
    - zalozmy, ze sa dwie spolki:
    A - w ktorej po 50% udzialow mamy ja i spolka B
    oraz B, w ktorej 50% udzialow mamy ja i spolka A

    Pytanie: czy podlegam obowiazkowym ubezpieczeniom spolecznym w ZUSie - to
    raz
    I jeszcze tez mnie interesuje, czy dysponujac jednym kapitalem
    zalozycielskim moge sobie zalozyc 10 spolek - w taki np. sposob, ze w spolce
    A 100% udzialow mam ja, w spolce B 100% udzialow mam spolka A itd.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 49. Data: 2006-03-06 12:18:06
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    > Co więcej wpisy w
    > jednym rejestrze mogą stwierdzać różne rzeczy na mój temat. Np. w
    > rejestrze KRS może stać, że jestem wspólnikiem spółki takiej i
    > owakiej i jeszcze paru innych, prezesem stowarzyszeń blabla..., itp.

    Po pierwsze to są dwa rejestry, a po drugie to nie ty jesteś do nich
    wpisany tylko te spółki i stowarzyszenia.
    jesli koniecznie chcesz do KRSu, to rejestru dłużników niewypłacalnych
    stoi otworem. ;-)

  • 50. Data: 2006-03-06 12:20:59
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Wojciech Skorupski napisał(a):
    > Trafiony. Odpisów pięciu wpisów pięciu spółek, których jestem właścicielem.

    A dostrzegasz odrębność spółki od osoby fizycznej?

    KG