    From: Wojciech Skorupski <w...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wiele działalności gospodarczych
    Date: Sun, 05 Mar 2006 20:45:47 +0100

    > A to?:
    > Art. 4. 1. Przedsiębiorcą w rozumieniu ustawy jest osoba fizyczna, osoba
    > prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna
    > ustawa przyznaje zdolność prawną - wykonująca we własnym imieniu działalność
    > gospodarczą.
    >
    > 2. Za przedsiębiorców uznaje się także wspólników spółki cywilnej w zakresie
    > wykonywanej przez nich działalności
    >
    > Czyli jestes jedna osoba fizyczna - a zatem jestes jednym przedsiebiorca i
    > prowadzisz jedna dzialalnosc gospodarcza.
> [...]

    To nie jest odpowiedź na pytanie. W wymienionych artykułach nie ma
    ograniczenia co do ilości wpisów w ewidencji. Co do generacji wielu osób
    prawnych to można i tak ale to nieco kosztuje. Chodzi głównie o sytuację
    następującą: mam działalność pod tytułem "Wojciech Skorupski,
    przetwarzanie danych", a chciałbym mieć jeszcze np. "Wojciech Skorupski,
    wywóz nieczystości". Jakoś te działalności do siebie z lekka nie pasują,
    więc lepiej byłoby posiadać dwie działalności pod różnymi nazwami. Nie
    koliduje to zresztą z faktem, że prowadzić je będzie ta sama osoba
    fizyczna, rozliczać na jednym NIPie, itp.
    Chodzi mi o to czy istnieje przepis zabraniający stworzenia więcej niż
    jednej działalności w oparciu o różne wpisy. W ustawie o działalności
    gospodarczej nie ma takiego ograniczenia, odmowa wpisu nie obejmuje tego
    przypadku. A odmówiono mi (choć jeszcze nie w formie decyzji) i
    chciałbym mieć kontrargumenty i dowiedzieć się czy oni mogą mieć jakiś
    sensowny argument. Dotychczasowe odpowiedzi nie odpowiadają de facto na
    postawione pytanie (doprecyzowane później).

    Pozdrawiam
    WS

    Zobacz stronkę mojej córeczki
    www.gretka.vel.pl