  • 11. Data: 2005-03-10 18:02:59
    Temat: Re: Wezwanie do zapłaty bez podpisu !?!?!
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Thu, 10 Mar 2005 14:42:20 +0100, Roman Gładysz naskrobał(a):

    > Tak myślisz. To spróbuj bez wezwania wnieść pozew o zapłatę, a wtedy
    > możesz zostać obciążany kosztami procesu, gdy pozwany nie dał podstaw do
    > wystąpienia z pozwem. Tyle

    no i z tego wywodzisz ze wezwanie jest konieczne do nakazu?

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 12. Data: 2005-03-10 18:11:48
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Sebol napisał(a):
    > no i z tego wywodzisz ze wezwanie jest konieczne do nakazu?

    napisał coś takiego?

    KG

  • 13. Data: 2005-03-10 19:25:42
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "e-gen" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam!
    >
    > otrzymałem wezwanie do zapłaty zadłużenia z pieczątką imienną Pani mecenas
    ale
    > bez jej podpisu. Czy takie wezwanie jest dla mnie wiążące??
    >
    > Pozdrawiam i życzę ładnej pogody na święta :)
    > Bartek

    Szczerze mowiac nie przerabialem jeszcze KPC, ale z tego co mi sie wydaje
    wazniejsze jest to czy zostalo prawidlowo doreczone (w tym wypadku powinno
    byc listem poleconym), a nie to czy zostaly zachowane wszystkie wymagania co
    do formy.

  • 14. Data: 2005-03-11 09:09:33
    Od: Roman Gładysz <r...@S...pl>

    Sebol napisał(a):

    > no i z tego wywodzisz ze wezwanie jest konieczne do nakazu?

    art. 101 kpc
    Zwrot kosztów należy się pozwanemu pomimo uwzględnienia powództwa, jeśli
    nie dał powodu do wytoczenia sprawy i uznał przy pierwszej czynności
    procesowej żądanie pozwu.

    W obrocie, gdy stronę powodową reprezentuje profesjonalny pełnomocnik
    powinno się wzywać do zapłaty. I tyle.

    Nadto różnego rodzaju wezwania są w różnych instytucjach prawa cywilnego
    i powinny być one dokonywane w staranny sposób.

    Ja wiem, że pozew zastępuje wezwanie do zapłaty, ale tak się robi, że
    powinno sie wzywać do zapłaty odrębnym pismem. Przy najmniej my tak
    robimy :-) co też jest skuteczne czasem)

    --
    Roman Gładysz
    ***************************

  • 15. Data: 2005-03-12 07:31:07
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Thu, 10 Mar 2005 12:30:31 +0100,
    Stasio Podróżnik <B...@o...pl> screamed:

    > To taki zespół ... dlaczego nie mamy pisać zamiast AHA nie
    > piszemy ICH TROJE ???

    Jeśli Ci chodzi o zespół to A-HA.

    Artur

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:239B ]
    [ 08:30:47 user up 10548 days, 20:25, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    Experience is what causes a person to make new mistakes instead of old ones.