    From: BartekK <s...@N...org>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wezwanie do zaaolaty za parking
    Date: Fri, 22 Oct 2010 11:49:54 +0200

    W dniu 2010-10-21 18:49, Bucki Jan pisze:
    > Witam,
    >
    > Dzisiaj dostałem upomnienie do zapłaty 50zl + 8 zl koszty, za postój
    > samochodem w m-cu marcu *2006r*. na jednej z ulic krakowskich. Nigdy
    > takiego mandatu nie otrzymałem ani nie miałem wcześniej zawiadomienia
    > lub karteczki za wycieraczka.
    Jaki _mandat_ ?! to zapewne tylko "opłata dodatkowa za postój bez
    opłacenia biletu parkingowego". Nie ma to nic wspólnego z mandatem
    _karnym_ ani inną karą. Po prostu _firma_ "zarząd infrastruktury
    komunalnej" (która zapewne zarządza płatnym parkowaniem w krakowie)
    uważa że sprzedała ci usługę parkowania na jeden z ulic krakowskich (bo
    twierdzi że parkowałeś), ale nie zapłaciłeś im wtedy, to teraz chcą
    "opłatę dodatkową" bo taki mają cennik że jak zapłacisz w parkomacie to
    promocja 1.5zl/h a jak później to 50zł
    Teraz po pierwsze - oni muszą wykazać że parkowałeś. Że wtedy gdy
    parkowałeś to należała im się opłata. Że opłaty nie wniosłeś (nie miałeś
    kwitka za szybą, identyfikatora etc). Po drugie że to byłeś ty, bo na
    razie to mają twój adres zapewne znaleziony na podstawie nr
    rejestracyjnego auta.

    > Wezwanie wystawił Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu z
    > dopiskiem na dole, ze jak nie zapłacę to zostanie wszczęte postępowanie
    > egzekucyjne w celu przymusowego ściągnięcia w/w należności w trybie
    > egzekucji administracyjnej.
    A tutaj to bym się zastanowił, czy najpierw nie musieliby mieć wyroku
    sądu, choćby w trybie nakazowym (od którego możesz się odwołać). Tak
    sami z siebie mogą nałożyć opłatę i od razu ją egzekwować i ściągać i
    windykować? Raczej nie
    Na tym upomnieniu nie masz podanego trybu odwoławczego itp?

    > Czy po otrzymanie takiego upomnienia mam wpłacić tą należność mimo, że
    > wcześniej nic o takim zdarzeniu nie wiedziałem.
    Twoja wiedza nic do tego nie wnosi. To co mogłoby być wsadzone za
    wycieraczkę, to tylko informacja, którą mógł zabrać wiatr.
    Pilnuj czy jakiś sąd ci czegoś nie przysyła itp, żeby ewentualnie móc
    odpowiedzieć w terminie odpowiednim.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173