    From: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Weksel - dlugie
    Date: 21 Feb 2007 13:02:19 +0100

> [...]
    > Miesiac pozniej dostalem wezwanie do wykupu weksla na kwote ponad 11000 zl:
    > nierozliczony towar (uznaje ale na kwote ok. 800 zl), dzierzawa samochodu
    > (mam nagrana rozmowe z kierownikiem, ktory zapewnia mnie, ze za okres
    > zwolnienia dzierzawy nie beda naliczac) i odsetki.
    > Wzywa mnie do wykupu firma, B, w ktora w trakcie naszej wspolpracy,
    > przeksztalcila sie firma A.
    > Najgorsze jest to, ze scigaja tez mojego kolege - zyranta.
    >
    > No i pare pytan:
    > 1. Czy firma B ma prawo zadac ode mnie wykupu weksla, ktory wystawilem

    Tak, bowiem firma B, przekształcona z firmy A, przejęła wszystkie jej prawa,
    w tym wierzytelności wekslowe.

    > 2. Czy jesli w deklaracji jest max 3000 a weksel opiewa na max 5000 to maja
    > prawo wpisac 11000 ??

    Mogą wpisać cokolwiek, natomiast Ty...:

    > 3. Gdzie isc z tym fantem?? Do jakiego sadu?? W sumie czuje sie oszukany:
    > najpierw zapewnienia a potem w leb...

    ...powinieneś poczekać na pozew z sądu i wnieść zarzuty, jeśli posiadasz
    dowód niezgodnego z umową wypełnienia weksla (czy masz podpis posiadacza weksla
    pod umową wekslową?)
    http://www.liwiusz.republika.pl/weksel_umowa.html

    --
    Pozdrawiam!