    From: Maciek <m...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wegetarianie a wojsko
    Date: Thu, 09 Aug 2007 22:30:34 +0200

    zly napisał(a):
    > A najlepszym sposobem na ich nabycie, ogladanie jak robi to twoj dowodca w
    > iraku, czy innym sudanie
    Kolego drogi! Jeśli uczyłeś się kiedykolwiek historii, to powinieneś
    wiedzieć, co się w tym kraju działo na przestrzeni wieków. Ja wiem, że
    teraz jesteśmy w NATO, jest względnie spokojnie, mamy cudownych,
    kochających nas sąsiadów i ogólnie jest spoko. Ale pamiętaj, że w
    sierpniu 1939 też praktycznie nikt nie wierzył, że będzie jakaś wojna.
    Ba! Jak się już zaczęła, nikt nie przypuszczał, że będzie tyle trwała i
    że będzie wyglądała jak wyglądała. Ludzie w wielu częściach świata,
    gdzie obecnie są konflikty też zapewne żyli sobie w ogólnej
    szczęśliwości, do czasu gdy zaczęła się wojna i opisane wyżej obrazki
    stały się może nie czymś powszechnym, ale na pewno znanym.

    Dlatego nie opluwaj "swoich" żołnierzy, nawet jeśli nie masz ochoty być
    jednym z nich, tylko dlatego, że jakiś polityk wysłał ich tam, gdzie
    uważasz, że wysyłać się ich nie powinno, bo gdyby jednak coś się w
    naszym rejonie zaczęło dziać i jakieś "wojsko" przeleci a potem
    zamorduje Twoją żonę/dziewczynę/córkę/matkę to będziesz płakał, że nie
    miał Cię kto bronić. Bo powiedzmy sobie szczerze: takie fanaberie jak
    pacyfizm, wegetarianizm itp mogą sobie rozkwitać w społeczeństwach
    żyjących dostatnio w czasach pokoju. W czasach kiedy króluje hasło
    "zabijaj, albo ciebie zabiją" ludzie nie mają czasu na etykę, a na pewno
    nie w takim stopniu w jakim Ci się wydaje. Wegetarianizm zapewne też nie
    znalazłby entuzjastów wśród ludzi zmuszonych jeść np. korę z drzew.

    Nie popieram sposobu pozyskiwania poborowych do naszej armii. Nie podoba
    mi się także to, co od czasu do czasu słyszę na temat przebiegu służby
    wojskowej, ale otwarcie nie krytykuję, bo nie wiem czy to prawda -
    zadałem sobie odrobinę trudu, żeby do wojska nie pójść i po prostu w tym
    czasie zrobiłem sobie nieco dłuższe studia. Nie znoszę jednak, gdy ktoś
    wiesza bez powodu psy na wojsku - a to, że durnie, a to, że mordercy itp
    itd, czy np. w postaci takiej jak Ty raczyłeś uczynić.
    Maciek