  • 1. Data: 2011-01-12 16:44:09
    Temat: Wędkowanie, a zarekwirowanie sprzętu przez straż.
    Od: "Marian Paździoch" <n...@n...pl>

    Witam,
    znalazłem na stronie Polskiego Związku Wędkarskiego taką informację:

    "Zgodnie z obowiązującym prawem, gdy osoba łowiąca ryby niezgodnie z
    obowiązującymi przepisami odmówi przyjęcia mandatu, Państwowa Straż Rybacka
    i inne uprawnione organy są zobowiązane do zatrzymania sprzętu służącego do
    połowu ryb oraz dokumentów wędkarskich i skierowania sprawy do Sądu.
    Sąd uznając winę dodatkowo orzeka na rzecz pokrzywdzonego lub uprawnionego
    do rybactwa przepadek sprzętu, zatrzymanie dokumentów, na co najmniej rok
    oraz kary dodatkowe w postaci grzywny i nawiązki w wysokości od
    pięciokrotnej do dwudziestokrotnej wartości przywłaszczonych ryb.
    W razie ukarania Sąd orzeka o podaniu orzeczenia o ukaraniu do publicznej
    wiadomości na koszt ukaranego."
    Czy jest to zgodne z konstytucją, innymi aktami prawnymi? Jak dla mnie to po
    prostu bandytyzm. To sąd powinien decydować o ewentualnej karze. A takie
    przepisy to tylko "perswazja" żeby jednak przyjąć ten mandat i będzie mniej
    kłopotów. Jeszcze niech policja zatrzymuje samochód w przypadku nieprzyjęcia
    mandatu... Chciałem się zapisać do PZW, ale widzę, że to jest mocno
    przestarzały i antyspołeczny organ. O ile mogę zaakceptować wysokość i tak
    przesadzonych wg. mnie składek to nie śmiem się godzić na takie traktowanie.
    Myślicie, że jest sens gdzieś to zaskarżyć?

    Pzdr.
    M.

  • 2. Data: 2011-01-12 17:27:25
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marian Paździoch" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zaakceptować wysokość i tak przesadzonych wg. mnie składek to nie śmiem
    > się godzić na takie traktowanie. Myślicie, że jest sens gdzieś to

    A nie myślałeś o tym, by łowić zgodnie z przepisami?

    Poważnie, to jest takie sobie pisanie PZW. FAktycznie decyduje Sąd, choć
    pewnie mają doświadczenie i piszą, jak to bywa przeważnie. W końcu nie jest
    tajemnicą jakie wyroku sądy dają dla pijanych kierowców przykłądowo i nikt
    się o to nie oburza.

  • 3. Data: 2011-01-12 17:52:52
    Od: "Marian Paździoch" <n...@n...pl>

    > A nie myślałeś o tym, by łowić zgodnie z przepisami?

    Ależ nie kwestionuję takiego podejścia - ba - popieram je! Niech sąd zasądzi
    przepadek sprzętu, grzywnę czy inną karę - lub uniewinni. Ale tutaj w
    przypadku gdy ja nie zgadzam się z interpretacją straży (jakże częste
    zjawisko w ruchu drogowym; myślę, że w przypadku wędkarstwa może być więcej
    problemów) to oni mi zabierają sprzęt do czasu wyroku...

> [...]
    > pewnie mają doświadczenie i piszą, jak to bywa przeważnie. W końcu nie
    > jest tajemnicą jakie wyroku sądy dają dla pijanych kierowców przykłądowo i

    Ale jak to takie pisanie sobie i decyduje sąd. Sąd decyduje czy w razie
    odmowy mandatu mogli mi zabrać sprzęt? Co z tego skoro już zabrali...

    Pzdr.
    M.

  • 4. Data: 2011-01-12 19:50:44
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "Marian PaLdzioch" <n...@n...pl> wrote
    > Ale jak to takie pisanie sobie i decyduje sąd. Sąd decyduje czy w razie
    > odmowy mandatu mogli mi zabrać sprzęt? Co z tego skoro już zabrali...

    W procedurze karnej, często jeszcze przed wyrokiem, w przypadkach
    uzasadnionych i określonych przepisami, można zatrzymać rzecz służącą do
    popełniania czynu, np. jako dowód rzeczczowy lub jeżli może być orzeczony
    wobec niej przepadek (później przez sąd).

  • 5. Data: 2011-01-12 20:47:37
    Od: "Marian Paździoch" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > popełniania czynu, np. jako dowód rzeczczowy lub jeżli może być orzeczony
    > wobec niej przepadek (później przez sąd).

    Ale czy taka Straż Rybacka może stosować tę procedurę? Mam wrażenie, że jest
    to zrobione tylko po to żeby przyjmować każdy mandat bo będzie mniej
    komplikacji... a to tylko jedna z kropel w morzu jeśli chodzi o działania
    PZW.

    Pzdr.
    M.

  • 6. Data: 2011-01-13 07:22:28
    Temat: Re: W?dkowanie, a zarekwirowanie sprz?tu przez stra?.
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 12.01.2011 17:44, Marian Pa?dzioch pisze:
    > Witam,
    > znalaz?em na stronie Polskiego Zwi?zku W?dkarskiego tak? informacj?:
    [ciach]

    Kodowanie sobie ustaw, lamo...

  • 7. Data: 2011-01-13 11:02:34
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    > Ale czy taka Straż Rybacka może stosować tę procedurę?

    Zobacz w ustawie rybackiej czy jest tam coś ekstra o zatrzymywaniu tych
    wędek czy tylko, że straż może prowadzić postępowania w sprawach o
    wykroczenia na zasadach ogólnych dotyczące połowu.
    Zasady ogólne w kpow i kpk są takie, że każdy organ prowadzący takie sprawy,
    _może_, co nie znaczy, że musi, zatrzymać rzeczy w zw. z popełnieniem czynu
    karalnego.
    Czy to, że "jest zobowiązana ", o czzym pisales, jest nadgorliwą
    interpretacją jakiegoś "działacza wędkarskiego" czy ustawa rybacka
    faktycznie tak mocno ingeruje.

  • 8. Data: 2011-01-16 13:14:20
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Czy srasz rybacka jest formacją mundurową uzbrojoną?
    Chodź na wędkowanie w munurze harcerza, z finką, i niech ta srasz spróbuje
    podnieść rękę na Twój mundur...

    -----