  • Data: 2008-12-16 09:17:36
    Temat: Re: Wczesniejsze emerytury
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 16 Dec 2008, Icek wrote:

    > Ktos wie jakie to szczegolnie niebezpieczne warunki panuja w PKP, ze oni tak
    > walcza o te emerytury wczesniejsze ??

    Ten tzw. i tak krytykowany "system" to powstawał tak, że jak gość
    już nie kwalifikował się do ganiania po torach (bo w pewnym wieku
    może się nie kwalifikować i to prawda) to firma przenosiła go na
    inne stanowisko.
    Zależnie od kwalifikacji i umiejętności - z nastawni do kasy biletowej
    a jak "z tórów" do kasy nijak się nie kwalifikował, to do wydawania
    materiałów na przykład.
    Przeróbka "systemu" w ten sposób że *stanowisko pracy* staje się
    dożytownie doprowadziło do absurdów które widzimy.
    Teza że maszynista *musi do końca kariery* prowadzić pociągi jest
    postawiona na głowie - i jakoś dziwi mnie, że TEN absurd mało kto
    dostrzega.

    > Czy to tylko tak dla picu, ze jak juz moga wytargowac wczesniejsza emeryture
    > to walcza ??

    No jak ileś kolejnych rządów rozdawało składki zbierane od innych
    ubezpieczonych "bo komuś się należy" to nie dziwota, że w zwyczaju
    zostało przekonanie że tak należy.

    pzdr, Gotfryd