    From: Herald <h...@o...eu>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wcześniejsza emerytura
    Date: Mon, 5 Nov 2007 10:55:40 +0100

    Dnia Wed, 31 Oct 2007 23:21:42 +0100, Jotte napisał(a):

    > To jest trudne zagadnienie i niełatwo udzielić rady (zapewne dlatego jak
    > dotąd "odpowiedział" ci jedynie jakiś idiota).

    Nie widać twojego wcześniejszego postu :/

    > Niestety nasze prawo umożliwia działania, o jakich piszesz.

    On pisał o *kilku* działaniach i to zarówno ZUS jak i swojego teścia.

    > Orzeczona zgodnie z przyjętą procedurą niezdolność do pracy winna bowiem
    > uprawniać do renty w sposób bezwzględny.

    Przecież miał rentę ze względu na wypadek w pracy i czasową niezdolność do
    jej wykonywania. W tym czasie zarabiał ponad 130% (sic!!) podstawy z jakiej
    przedsiębiorcy odprowadzają składki za siebie (ta podstawa to 60% średniej
    krajowej) W uproszczeniu licząc, to teść pytajka zarabiał ~2200 i pobierał
    rentę za .... NIEZDOLNOŚĆ DO PRACY!!
    No to sory ale skoro jest niezdolny - jakim cudem otrzymuje WYNAGRODZENIE
    ZA PRACĘ??
    Oznacza to tylko jedno - wcale nie jest taki "chory i niezdolny do pracy"
    na jakiego starał się wychodzić.

    > A jeśli ktoś chce mimo to rujnować sobie do reszty zdrowie pracując i
    > _płacąc_ z tego tytułu podatki - to jego sprawa,

    A co ma do meritum sprawy *podatek*?
    jotte - jak tam z paznokciami? uratowane? :P

    > Można się, rzecz jasna, odwoływać od decyzji ZUSu, ale chyba najlepiej
    > byłoby zasięgnąć przedtem rzetelnej porady prawnej.

    jakiej decyzji baranie?
    Pytajkowi chodzi czy jego teść MOŻE się ubiegać o wcześniejszą emeryturę.
    Nie dostał żadnej decyzji!!