    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wcześniejsza emerytura
    Date: Wed, 31 Oct 2007 23:21:42 +0100

    W wiadomości news:fg9obj$mev$1@news2.task.gda.pl n00rbi
    <n...@g...pl> pisze:

    > Może dlatego że już na te "Twoje pieniądze" wystarczająco długo i ciężko
    > pracował a kosztowało go to wiele zdrowia?
    > Proszę o odpowiedź kogoś bardziej kompetentnego w temacie.
    To jest trudne zagadnienie i niełatwo udzielić rady (zapewne dlatego jak
    dotąd "odpowiedział" ci jedynie jakiś idiota).
    Niestety nasze prawo umożliwia działania, o jakich piszesz.
    Orzeczona zgodnie z przyjętą procedurą niezdolność do pracy winna bowiem
    uprawniać do renty w sposób bezwzględny. A jeśli ktoś chce mimo to rujnować
    sobie do reszty zdrowie pracując i _płacąc_ z tego tytułu podatki - to jego
    sprawa, najwyżej będzie tę rentę (którą sobie przecież sam w znacznym
    stopniu finansuje) krócej pobierał.
    Można się, rzecz jasna, odwoływać od decyzji ZUSu, ale chyba najlepiej
    byłoby zasięgnąć przedtem rzetelnej porady prawnej.

    --
    Jotte