    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wchodząc do sądu będziesz skanowany
    Date: Wed, 27 Jun 2018 11:38:08 +0200

    > Jeśli w okolicy osi cewki pojawi się
    > ferromagnetyk, to cały zestaw zmienia się w transformator

    Myślę, że to nie jest zbyt prawidłowy opis. Takie dwie cewki są
    transformatorem nawet jak nie ma ferromagnetyka. Taki pojawiający się
    względnie daleko ferromagnetyk jedynie nieznacznie zmienia sprzężenie
    między uzwojeniami.
    Pewnie istnieją urządzenia tego typu oparte o różne zasady działania.
    Szybciej bym podejrzewał wykrywanie zmiany indukcyjności cewki niż
    zmiany stopnia sprzężenia, ale kto wie.
    Tak, czy siak według mnie nie można powiedzieć, że dwie cewki nie są
    transformatorem, a jak gdzieś tam w ich zasięgu pojawi się kawałek
    żelastwa to stają się transformatorem.
    P.G.