    From: Jacek <j...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: "Wawrzyk wymuszał na polskich dyplomatach wydawanie wiz"
    Date: Mon, 18 Sep 2023 10:11:53 -0000 (UTC)
    <udv7rk$15v$2$RTomasik@news.chmurka.net> <udvch6$2mma0$1@dont-email.me>
    <udvduj$4sp$1$RTomasik@news.chmurka.net> <ue00fn$2sans$1@dont-email.me>
    <ue01km$m4m$1$RTomasik@news.chmurka.net> <ue1b04$36l0b$1@dont-email.me>
    <ue5996$8b4$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <tutNM.64975$vGnf.63327@fx15.ams1>
    <ue6br0$rtc$1$RTomasik@news.chmurka.net> <ue6gq2$agsi$1@dont-email.me>
    <ue6nq6$25a$1$RTomasik@news.chmurka.net> <ue72s5$df31$2@dont-email.me>
    <ue7mn9$jqb$2$RTomasik@news.chmurka.net> <ue8p43$s83j$1@dont-email.me>
    <ue8tno$h1r$2$RTomasik@news.chmurka.net> <ue94d1$1mlqj$1@dont-email.me>
    <ue9578$lt7$1$RTomasik@news.chmurka.net>

    W dniu Mon, 18 Sep 2023 11:32:19 +0200, użytkownik Robert Tomasik napisał:

    > A ja widzę dużą. Jesteś przedsiębiorcą. Zlecasz kancelarii adwokackiej w
    > Wielkiej Brytanii windykację faktury wystawionej na brytyjskiego
    > kontrahenta. Oni biorą za to odpłatność. Uważasz, ze to łapówka dla
    > brytyjskiego wymiaru sprawiedliwości?

    Rżniesz głupa. Rzeczywistość jest taka: Zlecasz przedsiębiorstwu wydawanie
    wiz wg. wytycznych. Nie ustalasz cennika. Uzgadniasz z przedsiębiorcą ceny
    nieoficjalnie oraz zobowiązujesz się go nie kontrolować i podpisujesz
    umowę pod warunkiem że znaczny procent tej ceny będzie przekazywany do
    łapy. Uważasz że przedsiębiorca wystawiał na całość zapłaty rachunki oraz
    odprowadzał od sum stosowne podatki? :)

    --
    Jacek