    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Sun, 17 Sep 2023 06:41:54 -0700 (PDT)
    Subject: Re: "Wawrzyk wymuszał na polskich dyplomatach wydawanie wiz"
    From: Alojzy Gąska <g...@g...com>

    Kviat napisał(a):

    > No nie wiem... jakbym był rozwozicielem warzyw, a wjeżdżałbym do innego
    > kraju jako producent filmowy, to mógłbym nabrać podejrzeń, że jednak coś
    > jest nie tak. Skoro legalnie, to dlaczego nie mógłbym wjechać jako
    > rozwoziciel warzyw?

    Razem w peło ślizgasz się na 30 sekundowej fali.

    cyt. 2011
    Tytuł: Wizy: bez kolejek, ale z dodatkową opłatą
    Obozowisko pod konsulatem

    Niewydolność systemu wydawania wiz najbardziej widoczna była we Lwowie. Pod polskim
    konsulatem od zawsze ustawiały się tam olbrzymie kolejki. Ludzie przychodzili jeszcze
    w nocy, aby zająć jak najlepsze miejsce. Na placu przy placówce świadczono
    najprzeróżniejsze - niekonieczne legalne - usługi: stały tam budki i namioty z
    jedzeniem, można było zdobyć ubezpieczenie, zrobić sobie zdjęcie czy uzyskać pomoc
    przy wypełnieniu wniosku wizowego. Kwitł też handel miejscami w kolejce.

    Stanisław Łukasik broni zewnętrznego systemu, ponieważ odciążył on konsulaty i
    umożliwił zwiększenie liczby wydawanych wiz: - W 2011 roku udało się nam wydać 570
    tysięcy wiz. W 2012 roku było ich już blisko 650 tysięcy.

    Tu akurat wspominali o ukrainie, w innych media klepali co się dzieje w izraelku jak
    to PL rozdaje wizy na lewo i prawo.

    A tu białoruś. 2015.
    cyt.
    Szanowny Panie Ministrze! Zwracam się do Pana Ministra w związku z głośnym w
    ostatnich latach procederem nielegalnego biznesu na wizach wydawanych przez polskie
    konsulaty na Białorusi. Z badań przeprowadzonych przez białoruski opozycyjny ruch
    ludowy Renesans wynika, że nawet do 80% z 350 tys. wydawanych rocznie wiz objęto
    nielegalnym pośrednictwem. Obywatele Białorusi są często zmuszani do wypłacania
    nielegalnym pośrednikom kilkuset euro za załatwienie wniosku wizowego. Łącznie biznes
    ten generuje w ciągu roku nawet kilkadziesiąt milionów euro.
    https://www.sejm.gov.pl/Sejm7.nsf/InterpelacjaTresc.
    xsp?key=6F9466A1

    Czemu wtedy "ż"/DE media nie piały?