eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoWarsztat samochodowy i klient - jak postapic ? › Re: Warsztat samochodowy i klient - jak postapic ?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!ziutka.router!ne
    ws
    From: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Warsztat samochodowy i klient - jak postapic ?
    Date: Fri, 11 May 2007 05:48:01 +0800
    Organization: Osobista Chalupa
    Lines: 39
    Sender: a...@n...agh.edu.pl
    Message-ID: <h...@z...router>
    References: <f1si4l$csf$1@okapi.ict.pwr.wroc.pl>
    <s...@4...com>
    <f1sm49$hit$1@okapi.ict.pwr.wroc.pl> <2...@z...router>
    <f1ujqh$t58$1@okapi.ict.pwr.wroc.pl> <8...@z...router>
    <f1v4dt$jjo$1@okapi.ict.pwr.wroc.pl>
    NNTP-Posting-Host: cm152.omega227.maxonline.com.sg
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.agh.edu.pl 1178834405 24426 218.186.227.152 (10 May 2007 22:00:05 GMT)
    X-Complaints-To: a...@a...edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 10 May 2007 22:00:05 +0000 (UTC)
    User-Agent: slrn/0.9.8.1pl1 (Linux)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:460841
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia 10.05.2007 Blyskacz <b...@w...pl> napisał/a:
    > Zalozmy ze warsztat jest w stanie udowodnic celowosc podjetych dzialan
    > przedstawiajac okreslone przez producenta procedury, jakie stosuje sie
    > podczas lokalizacji miejsca usterki.
    > Usterka zostaje okreslona i dopiero wowczas moze byc wyceniona - klient
    > nie zgadza sie na naprawe proponowana przez warsztat i zabiera auto.
    > I co teraz ?

    Nic. Wracamy do p. wyjścia i wczesniejszych uwaga: jeśli nie
    poinformowałeś klienta, że diagnostyka jest płatna, to MZ nie możesz go
    taką opłatą obciążyć. Już w lepszej sytuacji byłbyś mając na umowie jak to
    wczesniej napisałeś (naprawa zamka centralnego) bo wtedy mógłbyś dokonac
    tej naprawy a ewentualny spór sądowy sprowadzałby się zapewne do
    ustalenia, czy żądana przez Ciebie wysokość opłaty jest zasadna.

    > Zasadniczo klient nie zlecal poszukiwania usterki tylko "naprawe", ale
    > bez pierwszego nie ma drugiego...

    Nie jest powszechnie stosowaną i znaną praktyką obciążanie klienta za samą
    diagnostykę. Mówię tu ogólnie o usługach. To nie jest coś co można
    domniemywać. Równie dobrze mógłbyś mu policzyć postojowe u siebie na
    placu lub czas który "zmarnowałeś" na rozmowę.

    > Czy wobec tego warsztat wyludzil pieniadze od klienta pobierajac oplate
    > za lokalizacje usterki ?

    Nie wyłudził. Miał niezasadne żądanie. Wyłudziłby gdyby działał z zamiarem
    oszukania klienta.

    > To akurat nie moj przypadek, ale jestem odrobine zdziwiony tym, ze
    > klient moze zabrac auto w polowie naprawy nie placac za dokonany etap,
    > podstawic je do drugiego warsztatu i dokonac tam tanszej, bo bez zbednej
    > juz wowczas diagnostyki, naprawy...

    MZ wynika to głównie z braku domniemania, że diagnostyka poprzedzająca
    decyzję o naprawie jest płatna.

    --
    Marcin

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1