  • 31. Data: 2009-12-01 19:06:21
    Temat: Odp: Warsztat nie chce oddac samochodu
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Amir" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:hf3m0s$qmm$1@inews.gazeta.pl...

    > Niech zgłosi na policję ze skradziono samochod, i wie gdzie moze sie
    > znajdowac

    A potem przedstawią jej zarzuty zawiadomienia o niepopełnionym
    przestępstwie.

  • 32. Data: 2009-12-01 19:36:04
    Temat: Re: Odp: Warsztat nie chce oddac samochodu
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Robert Tomasik pisze:

    > wiadomości news:hf3483$sm2$4@news.onet.pl...

    > No ale sprowadzasz to do tego, że ją zmusisz do sprzedaż za jakąś cenę,

    A jakie masz inne rozwiązanie? Komisyjne rozwalenie samochodu z
    powrotem do wraku?

    --
    Liwiusz

  • 33. Data: 2009-12-01 19:38:19
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Robert Tomasik pisze:

    > A potem przedstawią jej zarzuty zawiadomienia o niepopełnionym
    > przestępstwie.

    Bez przesady. Jeśli nie będzie kłamać w zeznaniach, to nic mu nie
    grozi. Złożenie zawiadomienia polega przecież tylko na opisaniu stanu
    faktycznego. To policja jest od kwalifikacji prawnej czynu i jeśli uzna,
    że nie ma przestępstwa, to najwyżej nie rozpocznie śledztwa, tudzież je
    umorzy.

    --
    Liwiusz

  • 34. Data: 2009-12-03 23:16:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 1 Dec 2009, Liwiusz wrote:

> [...]
    > To policja jest od kwalifikacji prawnej czynu i jeśli uzna, że nie ma
    > przestępstwa, to najwyżej nie rozpocznie śledztwa, tudzież je umorzy.

    Hm... no to wychodzi, że wielokroć tu spotykana sugestia że "wzywanie
    policji jest bezzasadne" jest... bezzasadna.
    Rzeczywiście w 66KW jest "ze złośliwości lub swawoli"...
    A przynajmniej można powiedzieć: "już z tym byłem na Policji" :P

    pzdr, Gotfryd

  • 35. Data: 2009-12-14 08:40:08
    Temat: Re: Warsztat nie chce oddac samochodu
    Od: Tapatik <t...@b...spamu>

    Użytkownik Michał napisał:

    > Nie znam się na prawie, więc niech mnie ktoś poprawi, jeśli się mylę,
    > ale wydaje mi się, że skoro ubezpieczyciel określił szkodę jako
    > całkowitą, to ten samochód nie może wyjechać na ulicę.

    Mój wyjechał :-)

    Z tego co ja zrozumiałem ze swoich bojów z ubezpieczycielem to szkoda
    całkowita oznacza, że zgodnie z papierami naprawa samochodu jest
    nieopłacalna, bo przekracza bodajże 70% wartości rynkowej samochodu.
    Czyli na przykład jest samochód, którego wartość wynosi 2.000 zł, a
    naprawa 1.900 zł. Czyli ubezpieczyciel wypłaca odszkodowanie i kwita.
    Jeśli właściciel da radę ten samochód naprawić samochód za mniej niż
    2.000 (w warsztacie u wujka i na częściach ze szrotu), to jest już jego
    problem.

    Tylko po naprawie trzeba przejść dodatkowe badania techniczne.

    > Więc jest trzecie wyjście: zgłoszenie na Policję tego, co się stało -
    > pokazanie kwitów stwierdzających szkodę całkowitą.

    Jak widać nie, bo samochód po szkodzie całkowitej nie musi być wrakiem
    nadającym się tylko na złom. Chodzi o wartość samochodu i wartość naprawy.

    --
    Pozdrawiam,
    Tapatik

  • 36. Data: 2009-12-14 08:45:42
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Tapatik wrote:

    > Mój wyjechał :-)

    Mój wyjeżdżał pięć razy.
    Za piątym PZU mi powiedziało, ze jeszcze raz to mi umowę wypowiedzą. :)