    From: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Walka z ZUS-pomozcie
    Date: Sun, 23 Jan 2005 23:01:44 +0100

    Użytkownik "Mariusz" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:ct14nr$4sv$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > ZUS probuje zciagac pieniadze przez komornka skarbowego, sprawy sadowej
    > nie
    > bylo , trwa wymiana korospondencji miedzy mna a ZUS, w ktorej ja
    > przedstawiam swoje argumenty (zaswiadczenie z Urzedu Skarbowego o
    > zawieszeniu dzialalnoosci), ale oni zcigneli juz czesc pieniedzy(z
    > nadplaconego podatku) i musieliby mi je wrocic.

    Jesli to poborca skarbowy, znaczy ze jest juz wystawiony tytul wykonawczy, i
    to chyba od dosc dawna, bo zostal juz przeslany do US. To nie jest - o ile
    wiem - mozliwe, bez doreczenia decyzji. Wydaje mi sie, ze jakiekolwiek
    negocjacje z zusem sa na tym etapie bezcelowe - jest juz na to po prostu za
    pozno. Bron sie tylko przed zajeciem rachunku bankowego (tzn. aby nie bylo
    na nim/nich wiecej niz kwota wolna od zajecia - nieco ponad 7k), oraz przed
    ewentualnym wpisaniem hipotek przymusowych na nieruchomosciach (w praktyce
    dosc rzadko stosowane, szczegolnie przy niskich kwotach), bo w skuteczne
    odebranie wyegzekwowanych pieniedzy zusowi, to ja nie wierze.
    Sprobuj moze wyciagnac z zus ta decyzje, na podstawie ktorej jest prowadzone
    postepowanie egzekucyjne, i postaraj sie wyjasnic jak to mozliwe ze jej nie
    otrzymales. Moze uda sie przywrocic termin do wniesienia odwolania, a w
    sadzie pracy przy odrobinie umiejetnosci z Twojej strony ze dwa latka
    swobodnie sie to poslimaczy. Wtedy bedziesz mial czas na spokojne rozwazenie
    co robic, nawet gdybys musial dopuscic do uprawomocnienia sie ewentualnego
    niekorzystnego dla Ciebie wyroku (np. na skutek odrzucenia Twojej kasacji).
    Ale ja wierze, ze wyrok bedzie korzystny. ZUS to niezla mafia, ktora czuje
    sie bezkarna, zycze powodzenia w obronie przed nia. Niestety przy tej ilosci
    informacji, nie jestem w stanie doradzic nic wiecej. Moze ktos inny cos
    doradzi.
    W kazdym razie, jesli gra jest warta swieczki, to w koncu sie to przedawni,
    nawet przy tym 10-letnim terminie. Pozostaje co roku zmieniac US, w ktorym
    sie rozliczasz, nie wiem czy to pomoze, nie wiem na jakim etapie jest
    kompueryzacja US, czy po NIPie sa w stanie ustalic, ze sie toczy
    egzekucja...

    pozdrawiam, marekz