  • 21. Data: 2020-06-19 11:07:20
    Temat: Re: Wada ukryta - pytanie
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 19 Jun 2020 11:04:32 +0200, Olin napisał(a):

    > Przez 6 miesięcy od daty zakupu domniemuje się, że wada istniała.
    > Sprzedawca musi udowodnić, że nie.

    Poprawka. Od 24 grudnia 2014 r. domniemanie wady wynosi rok.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    żeby rozpalić grilla."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 22. Data: 2020-06-19 15:10:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    net...
    Dnia Thu, 18 Jun 2020 22:01:23 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    >Przez 6 miesięcy od daty zakupu domniemuje się, że wada istniała.
    >Sprzedawca musi udowodnić, że nie.

    a nie dotyczy to osoby/przedsiebiorstwa sprzedajacej towar
    konsumentowi ?

    J.

  • 23. Data: 2020-06-19 15:23:53
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 19 Jun 2020 15:10:16 +0200, J.F. napisał(a):

    > a nie dotyczy to osoby/przedsiebiorstwa sprzedajacej towar
    > konsumentowi ?

    Oczywiście, że tak.
    Inicjator wątku wszak sprowadza i sprzedaje samochody.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    pewno znowu coś ukradli."
    Michaił Sałtykow Szczedrin

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 24. Data: 2020-06-19 17:52:07
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19.06.2020 o 11:04, Olin pisze:

    > Przez 6 miesięcy od daty zakupu domniemuje się, że wada istniała.
    > Sprzedawca musi udowodnić, że nie.

    Ale on nie zaprzecza, ze istniała, tylko, że kupujący o niej wiedział,
    lub z łatwością mógł się dowiedzieć.

    --
    Robert Tomasik

  • 25. Data: 2020-06-22 11:05:10
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 19 Jun 2020 17:52:07 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Ale on nie zaprzecza, ze istniała, tylko, że kupujący o niej wiedział,
    > lub z łatwością mógł się dowiedzieć.

    "przy kupnie powiedziałem że
    jest lekki zgrzyt przy zmianie biegów z 2 na 3, ale zeby tego zgrzutu
    uniknac trzeba mniej dynamicznie zmienic bieg i wtedy wejdzie gładko. "

    Jeśli to prawda sprzedawca może spać spokojnie, bo kupujący o wadzie
    wiedział, a towar był używany.
    Pytanie, czy jeśli sprawa trafi do sądu, potrafi to udowodnić.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Nikołaj Gogol

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 26. Data: 2020-06-22 21:26:10
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22.06.2020 o 11:05, Olin pisze:

> [...]
    >
    > Jeśli to prawda sprzedawca może spać spokojnie, bo kupujący o wadzie
    > wiedział, a towar był używany. Pytanie, czy jeśli sprawa trafi do

    No iu właśnie o to mi cały czas chodzi, by go zapytać, po co nagle
    pojechał doi mechanika. No bo jeśli nie wiedział o zgrzycie - jak
    utrzymuje - to są generalnie dwie możliwości. Albo zgrzytu nie było i
    powstał później - i to dowodzi samo w sobie, że uszkodzenie powstało po
    zakupie. Albo wiedział, ale mimo to kupił i też mu wolno, tylko trudno
    mówić o ukryciu tej wady.

    --
    Robert Tomasik