    From: "ag" <o...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wada fabryczna baterii i zalanie mieszkania :(
    Date: Sat, 6 Mar 2004 00:24:51 +0100

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...notrix.net> napisał w
    wiadomości news:i97nh1-pt6.ln1@ziutka.router...

> [...]
    > można oczekiwać, uwzględniając normalne użycie produktu. O tym, czy
    > produkt jest bezpieczny, decydują okoliczności z chwili wprowadzenia go do
    > obrotu, a zwłaszcza sposób zaprezentowania go na rynku oraz podane
    > konsumentowi informacje o właściwościach produktu. Produkt nie może być
    > uznany za nie zapewniający bezpieczeństwa tylko dlatego, że później
    > wprowadzono do obrotu podobny produkt ulepszony.
    >
    > ?
    > Bo literalnie rzecz biorąc wprowadzono do obrotu towar po którym oczekuje
    > się że zapewni on bezpieczeństwo przy jego normalnym użyciu.

    no ja właśnie nie wiem jak to rozumieć - ustawę znam na wyrywki, ale nie
    mogę znaleźć nic niższego rzędu - strona opisująca temat (podstrona UOKiK
    wyskakująca w wyszukiwarce) już nie istnieje a dalej mam problem (a
    konkretnie znajomi) czy jak napiszą w instrukcji czy w warunkach umowy
    dotyczących miecza jako takiego lub repliki miecza średniowiecznego, że jest
    to miecz ozdobny na ścianę i to _kupujący_ ma za zadanie umieścić miecz w
    takim miejscu żeby nikomu się krzywda nie stała - to czy kiedy jakiś rymcerz
    drugiemu rymcerzowi zrobi duże kuku takim mieczem (przenzaczonym na ścianę-
    na piśmie w warunkach sprzedazy i w zaleceniach producenta) - czy w takim
    wypadku sad nie uzna że mimo wszystko normalnym przeznaczeniem miecza jest
    robienie ludziom kuku więc jest to produkt neibezpieczny?
    a w przypadku owej baterii - ciekaw jestem jak się ma sytuacja karty
    gwarancyjnej do produktu niebezpiecznego - w końcu dając kartę gwarancyjną
    producent poinformował klienta o właściwościach produktu a konkretniej o tym
    że może się on po prostu spierd.... lub byc takim spierd.. od nowości - więc
    warunki z KC są dochowane (informacja o właściwościach produktu) i przez
    niedoprecyzowaną ustawę można obalić linię o niezgodności towaru z umową
    gdyż producent udzielając gwarancji stwierdza powyższe (o możliwośći
    zepsucia się - i raczej na stówe jest w gwarancji zapis typu" w przypadku
    ujawnienia wady fabrycznej......."
    inną sprawą jest to jak opisuje sytuację @d@m na początku watku - nie pisze
    czy brał rzeczoznawce tylko stwierdza że wada jest _fabryczna_ - a skąd wie,
    moze przyczyną wady był niewłaściy transport, niewłasciwe warunki
    przechowywania (skoki temperatur); a może przyczyną wystapienia wady był
    niewłaściwy montaż- hydraulikom amatorom czesto zdaża sie zbytnio zawierzać
    uszczelkom - a ja w czasie ostatniego remontu (pół roku temu pełna zmiana
    hydrauliki) musiałem dowijać pakuł na około 20-25 % złączeń z uszczelkami -
    nawet w prostych zaworach a co dopiero w baterii;
    następną przyczyną może byc fakt że jak montowali rury i następnie baterię
    to nie doczyścili i dostały się zanieczyszczenia na sitko lub między sitko a
    uszczelkę i spowodowały rozszczelnienie....
    mnóstwo jest sytuacji w których wydaje się że wada jest "fabryczna" -
    pozostaje kwestia definicji prawnej wady fabrycznej;

    > to nie jest normalne użycie gazety :)

    a skąd ja mam wiedziec - dostałem taką informację od _producenta_? nie, więc
    KC ma zastosowanie (biorac literalnie) w tym przypadku (bo literalnie rzecz
    biorac producent mnie nie poinformował do czego gazeta służy); ok, nawet nie
    to - czytam gazetę lub książkę i dostaje zatrucia pokarmowego bo farba była
    świeża/podłej jakości i czytając gazetę/książkę zjadłem jej trochę sięgając
    po kanapki ręką którą przwracałem strony... - pasuje do w/w fragmentu KC;

    a czy znasz może jieś niższe niż KC regulacje w sprawie Produktu
    Niebezpiecznego?? - pytam bo sam znaleźć nie mogę a rejestr na stronie UOKiK
    doś marny i krótki

    pozdr

    opyros