    From: "ag" <o...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wada fabryczna baterii i zalanie mieszkania :(
    Date: Fri, 5 Mar 2004 23:53:17 +0100

    Użytkownik "Konrad vel Legislator" <g...@n...e-wro.pl> napisał w wiadomości
    news:c2auvu$inu$1@helios.nd.e-wro.pl...

    > Oj stary! Na szczescie wyreczyl mnie kolega Marcin. Przeczytaj
    > jego odpowiedz. W pelni sie z nia zgadzam :)

    ja też - tylko co z tego - kwestią dalej pozostaje mozliwość istnienia aktu
    wykonawczego precyzującego produkt niebezpieczny - tylko ja go nie moge
    znaleźć póki co - zadawałem na liście już konkretne pytania w tym względzie
    i też nikt nie odpisał - posiłkowanie się KC w tym wypadku może być
    nadużyciem w przypadku braku znajomości wewnętrznych regulacji UOKiK i PIH -
    one to dokonują kontroli ; inną kwestią pozostają regulacje europejskie, na
    których póki co się nie znam (ale na przykład na podstawie europejskich
    regulacji zostały nazwane produktem neibezpiecznym piankowe zabawki
    pęczniejące pod wpływem wody - z tego co pamiętam z prasy); ja wiem że KC
    jest wyższego rzędu niż regulacje, ale równie dobrze mogę w dziesiątkach
    spraw z tej listy "rzucać" kostytucyjnymi paragrafami i zostanę wyśmiany że
    nie znam aktów wykonawczych... ja znam te paragrafy - tylko co z tego -
    dalej twierdzę że w normalnym uzyciu noża moge sobie zrobić krzywdę, na
    opakowaniu nie mam informacji o bezpiecznym spobie uzytkowania produktu i
    jesli w czasie normalnego użytkowania produktu potne sobie ręke trzymającą
    marchewkę to co, mam szansę na _skuteczne_ dochodzenie swoich praw
    wynikających z KC? a jak ktoś mnie zaatakuje i zrani nożem - nie kuchennym -
    repliką a nawet i oryginałem wojskowego noża - przecież to są narzedzia
    których przeznaczeniem jest zabijanie wroga - i są przesłanki żeby uznać to
    za produkt niebezpieczny według KC bo zagraża on _komukolwiek_ bo jest
    narzedziem _walki_ ;
    o takie rzeczy mi chodzi - o definicję produktu niebezpiecznego i akty
    wykonawcze lub wewnetrzne regulacjie wymienionych urzędów - które być może
    mają delegację do stwarzania takich aktów prawnych w ustawie o konkretnych
    urzedach (PIH i UOKiK)

    pozdr

    opyros