  • Data: 2003-03-09 12:13:33
    Temat: Re: WKU po raz kolejny
    Od: j...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

    > Witam!
    > Pewnie to juz z 1000 razy bylo walkowane, ale poszukuje rozwiazania dla
    > mojej sytuacji i niewiele zdzialalem przez ostatnie 2h. Mam rocznik 1980,
    > calkiem niezly stan potwierdzony grupa A :(, prawo jazdy i jestem na 4 roku
    > studiow dziennych. Chcialbym podjac kolejne studia, zapewne wieczorowe.
    > Poszukuje linkow do informacji (rozporzadzenia, strony urzedow itp.) lub
    > odpowiedzi na ponizsze pytania:
    >
    > - czy wobec mojego rocznika jest cos takiego jak amnestia?
    > - czy amnestia wymaga zlozenia odpowiedniego podanai w WKU czy tez jest
> [...]

    Panie Piotrze
    Najpierw ustosunkuje się do wypowiedzi Pana KK. Pisze pierdoły i proszę nie
    korzystać z jego rad. Dobrze napisanego prawa nie trzeba interpretować,
    wystarczy je czytać i stosować.
    Postaram się pisać językiem zrozumiałym dla ludzi nie znających języka
    prawnego. Będę stosował uproszczenia, ponieważ nie uwzględniam wyjątków
    (chyba, że bardzo ważnych).
    1. Rok urodzenia liczy się w przypadku poborowych, którzy nie mają
    wykształcenia wyższego (min. licencjat). W przypadku absolwentów szkół
    wyższych, rocznik nie liczy się, liczy się termin ukończenia studiów.
    2. Jako student, w wieku 23 lat, przeznaczony do odbycia zasadniczej służby
    wojskowej (obecnie 12 miesięcznej), korzysta Pan z odroczenia tej służby ze
    względu na pobieranie nauki w szkole wyższej. Podstawa prawna: art. 39 ust.
    ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 21 listopada 1967 r. o powszechnym obowiązku obrony
    Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U.z 2002 r. Nr 21, poz. 205 z późn. zm.).
    3. Po ukończeniu studiów Pański status ulegnie zmianie. Zgodnie z § 6
    rozporządzenia Ministra Obrony Narodowej z dnia 22 czerwca 1992 r. w sprawie
    zasadniczej służby wojskowej i nadterminowej zasadniczej służby wojskowej oraz
    przeszkolenia wojskowego (Dz. U. Nr 56, poz. 277 z późn. zm.) absolwentów
    szkół wyższych wojskowy komendant uzupełnień przeznacza do odbycia
    przeszkolenia wojskowego (obecnie 6 miesięczne, ale od 1.01.2004 r. dla
    większości będzie 3 miesięczne lub 6 tygodniowe przeszkolenie w czasie
    studiów). Powołanie winno nastąpić w przeciągu 18 miesięcy (art. 93 ust. 2
    ustawy i § 7 rozporządzenia).
    4. Pan KK nie miał racji pisząc o drugim fakultecie. Polecam wyrok NSA III SA
    5418/98 (LEX nr 44810). Na drugi fakultet nie ma miejsca w aktualnym prawie o
    powszechnym obowiązku obrony (chyba, że fakultety robi się równolegle).
    5. Nie ma czegoś takiego jak "amnestia" w powyższej tematyce. Minister ON może
    co jakiś czas przenieść do rezerwy bez odbycia służby wojskowej określone
    grupy poborowych. To czynił w 2001 i 2002 roku. Jest w 100% pewne, że w 2003
    roku również rozporządzenie ukaże się (jesienią lub zimą 2003) i absolwentów
    szkół wyższych z 2003 roku nakaże przenieść do rezerwy bez odbycia służby.
    6. W związku z wejściem w życie, z dniem 01.01.2004 r., nowelizacji cytowanej
    wyżej ustawy, zmienią się zasady przeszkalania studentów i absolwentów szkół
    wyższych, planuje się przeszkalać w ciągu roku, w skali kraju, maksymalnie ok.
    6-8 tysięcy studentów i absolwentów. Wniosek z tego: w pierwszej kolejności
    wykorzysta się ochotników, pozostali zostaną przeniesieni do rezerwy bez
    odbycia przeszkolenia.
    7. W 2003 roku powołać się ma tylko kilka setek absolwentów. Będą to
    ochotnicy. Pozostałych Minister nakaże przenieść do rezerwy.
    REASUMUJĄC:
    1) studiuj spokojnie i patrz optymistycznie w przyszłość;
    2) "nie taki diabeł straszny jak go malują", w WKU i WSzW pracują tacy sami
    ludzie jak wszędzie i wszyscy, posługując się przepisami prawa;
    3) jeżeli będziesz miał problemy proszę napisać (obiecuję, że pomogę);
    4) proszę "włożyć między bajki" Rzecznika Praw Obywatelskich; jego szybkość
    działania może być niewystarczająca (o takim pesymiźmie proszę nie myśleć).

    Z poważaniem
    ______
    Jupraw